Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

fredag 8 augusti 2014

En riktig oas

 

Har varit nere i Båstad några gånger under åren...
 
Jättefint sommartid, och speciellt
när det inte är högsäsong för alla turister.
 
Fick ett cafetips från en god vän:
 
Åk till Kafe Bokhandlaregården, det får ni bara inte missa!
 
Så det gjorde vi och vilket smultronställe vi kom till :)
 


Man kommer in på en innergård
och tror man hamnat i...ja,Frankrike kanske...
 



Supermysiga små hus
innehållande bokhandel och cafe.
 
Och mitt på innergården
ett stort valnötsträd att sitta under...LYCKA!
 
 


 
Utbudet är absolut inte störst i Sverige
men vem vill ha de stora cafekedjornas
 monotona och upprepande meny
när det vankas riktigt kaffe med dopp?

Och jättetrevlig personal :)
 
 


 
Här vill jag fika tills de stänger för dagen...



 
Och kanske en stund till... ;)
 
 
HÄR kan du klicka om du vill komma till deras fb-sida.
 
 
 
Ha en fin fortsatt helg <3
 
Cafekram från mig
 
 
 


8 kommentarer:

Hajan sa...

Vet Du, jag har aldrig varit i Båstad. Bara åkt igenom- Kommer inte ihåg något så vackert då.
Gatu-stenarna var ju lika vackra som husen. Har inte varit åt det hållet sen 50 talet.
Nu är jag för gammal, men spm Du skrev lite Franskt över det hela

Maj sa...

Vilken oas att stanna vid och njuta av kaffe med "hembakat" !!

House and Garden by Bia sa...

Åh vad mysigt ställe;)
Önskar dej en trevlig helg
Kram bia

Vardag och flärd sa...

Det är ju sådana ställen man vill hitta istället för de modernt designade utan hemkänslan! Och att få sitta under ett valnötsträd! Jag vill ha ett valnötsträd i min trädgård.
Ha det fint, vännen!
Kramar Eva

Rost och rädisor sa...

Mysigt ställe! Hela Båstad är pittoreskt och även omgivningarna är vackra med många utflyktsmål.
Tack för fikastunden
Anette

Äppelblom sa...

Ett så´nt mysigt ställe och dina bilder är jättefina!
Kram och ha en fortsatt fin sommar!

Black Iris sa...

Visst är det härligt när man finner de där mysigaste ställena.
Jag är hemma efter 5 härliga veckor i Jämtland och nu ska jag se allt jag missat här hos dig..

Kram Maidi

n o r d i n g å r d e n sa...

Wow, vilket ställe!!! Ett sånt café man bara vill fika o klura o njuta på en lååång stund, så fint!! Och vilken kul bild på skeptiske Sixten och finväskan!!!! :) :)