Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 27 juli 2014

Och värmen håller i sig :)


Ja, här är det ingen som fryser inte.
Jag vägrar klaga på sommaren och dess värme
men kanske den kunde tagga ner en liiiten aning ;)



Jag märker omedelbart om jag druckit för lite vätska
och ser till att ständigt bälga i mig massor.

Min älggrässaft blev färdig häromdagen
och den går inte av för hackor :)

Har aldrig gjort sån förr men provade i år
och den blev riktigt god...smakar lite mazarin
som en bloggvän till mig uttryckte det.



Har du lust att testa själv så är det superlätt.

Gå in på Villaskogsbrynets fb-sida
så bjuder jag på ett gott recept :)


Kram från mig




4 kommentarer:

Eva sa...

Spännande med dryck på älggräs! Mazarinsmak - låter intressant...
Och vilka läckra bilder du har tagit!
Ett par grader svalare skulle nog vara bättre tycker jag, men det är väl på väg nu låter det som. Fast just nu är värmen tropisk känns det som...
Ha en bra söndag! Kram Eva, Tinibelli

House and Garden by Bia sa...

Jaa mycket vatten går det åt just nu...nu har vi 24 grader...
Trevlig söndag!
Bia

VisaLiza sa...

En vill ju inte klaga på värmen men det var allt skönt med lite svalka efter åskovädret och regnet. Otroligt vackra bilder förresten. Kramar Liza

G:a Affären sa...

Tänk, jag gjorde saft av älggräs för mååånga år sedan. Jag hade glömt det tills nu, och mazarinsmak är en bra beskrivning.
Här är den överblommad men jag ska absolut komma ihåg det tills nästa år.
Ska kolla receptet nu, tack!

Kramar
Cia