Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

lördag 28 juni 2014

Ge sommaren lite tid


 Oj, vad sommaren verkat kommit av sig
lite här och där i vårt land.

Jag tycker själv att vi haft det helt okey hittills
men mina sticklingar och frön
har kanske haft det lite kyligt det sista.



 De trogna pellisarna kämpar dock på i godan ro.

Vare sig de blir planterade eller ej 
så blommar de glatt,
så nu har jag tagit mig i kragen
och fått ner andra generationen sticklingar
sen tidigt i våras...



Så nu hoppas jag sommaren...eller snarare värmen 
kommer tillbaka igen så det får börja knaka
av livslust i lådor,byttor och krukor igen...

Ge sommaren lite tid
så brakar det nog igång igen :) 

Sommarkram från mig


2 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Sommarkram tillbaka till dej :)Ja vi har haft fint så länge!Nu regnar det hela tiden tyvärr! Fina sticklingar du har! här regnar väl allt bort nu! Kram o gonatt / Gunilla

House and Garden by Bia sa...

Jaa sommaren som kom av sej ;)...här fryser man kan jag säga...tror att det ska bli lite varmare, men någon sol i veckan blir det inte hos oss, bara på tisdag...
Kram bia