Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

torsdag 13 februari 2014

Snubblar fram en aning

   
 Senaste veckan har varit slitig.

Skrev ju om den där olydiga nerven
som lyckats komma i kläm...

Var inte bara i kläm utan inflammerad,
hela utsidan på högerbenet utslagen.

Har ju hört talas om människor som fått sådant
men jag har själv aldrig fattat vidden.

Korticonspruta, kiropraktiker
och oändligt många tårar senare
 vill jag säga alla som någon gång haft eller har
tennisarm,inflammation i någon led
 eller muskel eller nerv:

Jag förstår er och skickar tusen kramar <3

Just nu linkar jag fram
och har liksom ingen lust till någonting.
Kan inte sova, kan inte vara uppe,
kan inte sitta,kan inte stå, kan inte ligga.

Bara vandrar runt och oroar mig
för jobbet och värken
och tappad livslust...

Vill knappt blogga längre...

Snacka om att värk slår ut en.
 


Vill skicka en blomma idag
till alla därute som går med värk 
år efter år efter år efter år.

Detta som jag fått kommer ju att gå över
men många har kronisk svår smärta
och er tänker jag på idag.

Och till er som har väl fungerande kroppar,

Ta hand er...Det enda vi har med oss
under hela vårt liv
tills det är dags att gå vidare
är vår kropp...

Inget kan vara dyrbarare
eller mer värt att skydda och vårda.

Ha en fin torsdag allihopa

Kram från mig


8 kommentarer:

lisashus sa...

Åh, jag vet precis vad du går igenom, har haft samma sak - inflammation i ischiasnerven! Värker som tandvärk, precis hela tiden! Att sitta är inte att tänka på!
Usch, stackars dej!
Hoppas att du får bra hjälp!
Jag gick hos naprapat i ett halvår och vägrade äta värktabletter!
Det är nog det värsta jag varit med om!
Önskar dej all lindring och att du kryar på dej!
Kramar
Lisa

Black Iris sa...

Men jösses, vad du har blivit drabbad då..
Hoppas verkligen att det snabbt går över nu så att du vill fortsätta att blogga.. Jag vill ju inte gå miste om dina fina inlägg..

Nu ska jag gå in och vara med på din utlottning..

Kram Maidi

Black Iris sa...

Hej, det är jag igen..
Jag kollade ner här på tidigare inlägg och visst har du köpt den fina burken på Hamstern..
Vet du vad,, Jag stod och höll den länge men konstaterade att jag nog inte hade plats för den.. Det var väl tur för dig :)

Kram igen

Black Iris sa...

Nu blev jag lite tjatig men ville bara säga att du kan se en bild från Hamstern i mitt inlägg från den 27/1

Anonym sa...


Lilla gumman Skickar styrke kramar till dig och hoppas på snar bättring.Kramen Ma. ♥♥♥

House and Garden by Bia sa...

Förstår dej så väl min vän....har artros och värk i bäckenet och ibland även knän och utsidan benen..ständigt varje dag mer eller mindre....men jag kan sova och fungerar bra ändå...men det kommer förmodligen aldrig att gå över....
Hoppas du snart blir bättre !!
Kram bia

Vardag och flärd sa...

Vännen, jag hoppas verkligen detta elände går över snart! Jag förstår att man kan tappa livslusten, det har jag gjort många gånger när jag legat och kräkts i migrän i flera dagar och inte vet hur jag ska orka leva en minut till. När sedan allt är bra känns det som jag fått ett nytt liv och det hoppas jag du också ska känna väldigt snart.
Varmkramar Eva

"Hemmet är min vrå" sa...

Vad jobbigt, krya på dig så mycket!! Ha en fin alla hjärtans dag trots allt! Kram Mimmi