Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

fredag 17 januari 2014

Får jag presentera: Arneli The Hen


Har sett roliga varianter ute på nätet av baginbox-höna.

Så idag har jag den äran att presentera
mitt bidrag i  denna vackra skara:

En hen vid namn Arneli:)


För er som aldrig hört talas om baginbox-hönor
kan jag berätta att det är ett stickat/virkat eller sytt fodral
till plastpåsen med vin från en baginbox...

I form av en höna:)

Vintappen sitter på baksidan...
Ja, ni fattar kanske?



Skönheten ligger som bekant
i betraktarens öga...Typ...

Min egen lilla fyllehöna...
menar förstås baginbox-höna,
har jag stickat och tovat i maskin.
 
Ögon,kam och fjädrar
fixades efteråt.

Utgick från denna beskrivning:
men har gjort ganska stora förändringar
eftersom jag har svårt att följa order och direktiv:)

Annat garn,lite korrigeringar och egna ideer
och så här blev hen till slut, hehe.


Arneli är lite småsugen på Norrland
så inom en snar framtid
åker hon via brev upp till Vänfors :)

Ha en härlig helg allihopa.

Och till slut hen stor kram från mig:)




11 kommentarer:

Hajan sa...

ha,ha hon ser ut att gilla glaset, jättesöt
och "fyller" ju sin uppgift.
kram från Hajanm

Kulturtanten och Lilla gummann sa...

Men den fyllehönan var ju underbar! En sådan måste jag ha. Hoppas bara att jag kan sno ihop en likadan. Tack för tipset!/Lilla gummann

Meta sa...

Den var ju bara så häftig. Har inte sett de tidigare.Tänk vad världen är full av roliga grejer och Människor som kan hitta på det.
Ha en fin helg
Kram Meta

Halmhatt och mamelucker sa...

Cool! Tror jag ger "receptet" till min vän "syfröken"
Trevlig helg! Ps du har verkligen fått till uttrycket i ögonen på hönan. Kram Annika

Vardag och flärd sa...

Underbar! Önskar brevet med hönan hamnade i min brevlåda!
Kram Eva

Anelma handarbetar sa...

Så läcker!

Kram Birgit

House and Garden by Bia sa...

Härlig tovad höna...men det är väl ingen fylle höna va !!? hihi...fin var den iaf ;)))...hoppas allt är bra med dej min vän....
Kram bia

Anonym sa...


Men så läcker,är ullen från Dundee,tycker det ser ut så på färgen.Hon är hjärtligt välkommen.Kramen Ma♥

n o r d i n g å r d e n sa...

Hahha, Arneli.... du har både humor och kreativitet, för det krävs intelligens, vilket du har en rejäl dos utav!!! Och god smak!!! Vilken kul och praktiskt bag-in-box-gömma ;)

n o r d i n g å r d e n sa...

..och så mysigt kontor du har nedan!!!!!!!

Per sa...

Anneli tycker Arneli var underbar... får nog ge mej på en sån....
Anneli// Horred