Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

onsdag 27 november 2013

Det behövs inte så mycket


 Här kommer ett lågbudgetinlägg igen:)


 

Lite mossa, några röda bär och ett par kottar.
En kruka och ett fat lånat av sommarblommorna.
 
 Ser att inredningsmagasin och reklamblad
så här inför julen gärna vurmar för
att vi ska köpa nytt,mycket,dålig kvalite och gärna dyrt...

Plötsligt är det väldigt glest mellan
reportagen med loppis, återvunnet och DIY.


Leta i trädgården och ute i naturen
och på loppisar och i gömmorna hemma
så finns det MASSOR att använda
om man vill göra vardagen eller helgen
lite mysigare och stämningsfullare.



Ha en avslappnad och lugn vecka.
 
Lev och må väl 
utefter dina förutsättningar
och dina önskningar...
 
Inte efter vad andra tycker du ska göra.

 
Stor kram från mig


17 kommentarer:

Anonym sa...

Det är just så det är! Himla fint. // Caroline

Hajan sa...

Man får vara glad att man mår som man mår.
Det är bäst att taga det lugnt Jul bliver det i alla fall ändå.
kram från Hajan

Halmhatt och mamelucker sa...

Mossa, mossa grankott (Nicke Lilltroll:) det gillar jag. Eller för all del alla kottar. Alkottar är ju mitt senaste fynd i skogsvaruhuset och mossa det är ju så användbart och fint.
Kram Annika

Vardag och flärd sa...

Heja lågbudget! Naturligt pynt är så vackert och ... det enkla är det vackra. Om du visste så trött jag är på allt nytt pynt i butikerna och likadant är det överallt, jag orkar inte ens gå in och titta. Nej, nu kör vi vår egen stil, det är för oss själva vi pyntar och inte för nån annan!
Ha det fint!
Kramar Eva

Anonym sa...


OJ,så vacker farmor Karolinas och farfar Gottfrids stol blev med lite helgpynt.Kramen må så gott.Ma♥♥

Kulturtanten och Lilla gummann sa...

Jättefint! Vi håller med Dig! Tycker det blir mer känsla om man gjort något själv i stället för att gå in i en affär och köpa för dyra pengar.

Meta sa...

det enkla och det naturliga vinner allt bra högt över alla konstiga materialer och plåtter.
Tacka vet jag naturens gåvor.
Ha en fin torsdag
kram Meta

VisaLiza sa...

Klokt och så rätt med återbruk framför att köpa nytt. Kramar Liza

AK. Keramik Form-Design sa...

Så skönt och få komma in på din sida, så kravlöst.
Det enkla är oftast det vackraste.
Ju äldre man blir ju mer uppskattar man bara samvaron med nära och kära.
Kramar
Annelie

Maj sa...

Så vackert!
Sen skriver ju många att man ska gå ut i skogen och plocka det ena och det andra.....inte alltid så lätt när man som jag bor i en storstad men att ta fram något som "hängt med länge" är underbart. Jag har ett Tomtelandskap som jag gjort sedan jag fick mina söner (över 30 år nu) och det är alltid lika roligt att göra det ännu.

Gunillasljusglimtar sa...

Här andas l u g n o RO! Håller med dej,ändå handlas det:) Ha en fin torsdag ♥ Gunilla

Anonym sa...

Helt rätt tänkt! Så skönt med en tänkande medmänniska:)
Skorpan

House and Garden by Bia sa...

Så fint och enkelt....
Önskar dej en fin helg!
Glöm inte tända ljuset på söndag ;))
Kram bia

Anneli Fagerlund sa...

Med naturen som förråd kan så mycket vackert skapas, bara fantasin sätter gränser

Anonym sa...

här gjorde sambon en adventsstake i "din" stil, ett gammalt rostigt rör från gammalt kobås i ladugården, några svetsloppor o vips så har jag en ascool stake för 4 ljus som säkert hade kostat en 500ing i en chic inredningsaffär...
Hälsn Anneli

Black Iris sa...

Så rätt du har.. Inte en krona har jag lagt på dyra saker inför julen men jag har som du fyndat en del i skogen..

Kram Maidi

Anki sa...

Såå fint du gjort! Naturen är den allra bästa fyndplatsen för mig också...