Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

fredag 11 oktober 2013

En studie i höst


 Ett fat med höstpraliner i höstsolen:)

Kanske mest som ögongodis då,
lite väl hårdsmält och det taggiga skalet
kanske skulle fördärva helgen... en aning ;) 


 

 En höstspanande Sixten
som faktiskt en och annan gång
orkar släpa sig utomhus.
Är i sin personlighet som en tonårskille,
sover,äter,sover ,äter och sover...



 Knastriga,färgsprakande höstlöv
är naturligtvis ett måste.
 
Undrar vilken stackars krake
som får nöjet att kratta upp dem framöver?

Alla 418 miljoner...


 

 Gladast av alla är lilla kattfröken Strumpan
som njuter i höstsolen och bara är glad:)



 Övergiven och deprimerad hängmatta
lockar förgäves i höstsolen...



Familjens självutnämnde centralfigur Mudde
saboterar i vanlig ordning alla försök
till att ta århundradets bästa bilder
som skulle kunna göra mig rik som ett troll...

 Räcker till och med ut tungan åt mig lite diskret
i den varma höstsolen, den uslingen.


Ja, så står vi här
och fredagen flörtar bredvid;)


En stor höstkram från mig




15 kommentarer:

Halmhatt och mamelucker sa...

Tycker det är så fint med kastanjer!!!
Fina bilder på missarna.
Trevlig helg!
Annika

"Hemmet är min vrå" sa...

Så fina höstbilder. Ha en fin helg. Kram Mimmi

Majas bekännelser sa...

Härliga bilder! Höstkram tillbaka!

House and Garden by Bia sa...

Söta katter....jag har fyra stycken...två bondkatter och två siameser....ibland känns det bara för mycket...men dom är ju gulliga också...synd bara att siameserna kräks stup i ett....
Önskar dej en fin helg!!
Kram bia

Vardag och flärd sa...

Kastanjer är så blankvackra, jag plockar varje år och pyntar med dem.
Löv krattas inte här, naturen får sköta sig själv!
Höstkramar Eva

Anonym sa...

Du tar SÅ vackra bilder och dessa ljuva katter.....Ha en riktigt bra helg.Kramen lilla ♥at

Äppelblom sa...

Så fina bilder du visar på dina små kissekatter - jättesöta.
Min kisse ligger bredvid mig här och snarkar och jag ska snart göra detsamma.
Må så gott och trevlig helg!

Änglarum sa...

Go kväll! underbart höstväder vi haft i dag :) njuter o det ser ut som ni gjort detsamma♥♥ kram Jessica

Unknown sa...

Önskar jag kunde ha såna där gosiga katter men tyvärr är min man allergisk. Får njuta av dina fina istället.
Ha en skön söndag
//bara anna

Gunillasljusglimtar sa...

Åh underbara bilder DU visar! TACK snälla du för kommentaren hos mej♥ Blir änna rörd! Ja humor har jag allt fast den sviktar allt ibland..Speciellt nu när det blir massa sjukhusbesök i veckan som jag inte vet så mycket om än:( Kram på dej ♥ Gunilla

Anonym sa...

Morron ! Vackra och stillsamma bilder. Ha det bra !

VisaLiza sa...

Härliga höstbilder! Verkligen vackert stilleben med kastanjer på fat. Den sorten är vackra att se på även om jag bäst tycker om den sorten man kan äta.

Kom på att jag glömt svara dig på dina frågor angående fertilitetsbehandlingarna. Det är precis som du skriver att jag idag väger som de flesta andra, men jag har ett bmi som säger övervikt och dessutom en avsevärd ålder på 34 år. Enligt läkaren var detta problemfaktorer. Nåväl jag tror det blir bättre på nästa ställe :) Kramar Liza

Black Iris sa...

Vilket härligt inlägg och lika härliga katter har du.

Kram Maidi

n o r d i n g å r d e n sa...

Haha, Heja Mudde!!! Så gullig men Sixten var ovanligt söt där, så rund o mjuk, som en kattfotomdell och lilltjejen, de är så roliga, verkligen lika varandra alla tre, vilket mysigt sällskap katter är ändå.... kastanjer, så vackert!!!! men jag har inga, plockade såna i Västerås 06 då jag bodde där men här har jag inte hittat några, mycket dekorativa..... tjing tjing i höstsolen, vi hörs snart!!!!!

G:a Affären sa...

Helt ljuvliga kattbilder, och Mudde tar priset med lilla tungan!
Kramar
Cia