Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 14 juli 2013

En härlig helg


 En helg i goda vänners tecken.

Först ut Christers syster Rozanna
och hennes Mije.

Om sjukdom hindrar en 
att fira midsommar tillsammans
finns bara en sak att göra:

Utan skam i kroppen flyttar man på midsommarafton.



 En härlig midsommarmiddag med tårtavslut
och prat och skratt ända in i
sammetssvarta sommarnatten
ordnas alltså den 13 juli.

Tack för att vi fick komma
till er charmiga lilla stuga och bara vara:)
 


 Så idag pelargondag på Tjolöholms slott.

Man kan ju fullständigt tappa sans och vett
och handla i total avsaknad av behärskning
en sådan dag.

Blev ett par pellisar...



Men bäst av allt var nog Eva till höger
som tillsammans med
 frysande trädgårdsprofilen Gunnel Carlsson
fanns på plats och berättade om 
allmogebyn och växter.

Eva är en av mina allra bästa vänner
så jag tänker hänsynslös
utsätta er för lite skryt om henne:)

Fantastisk på alla sätt och vis:
Trädgårdsmästare på Tjolöholm
och en riktigt fin vän...

Fy tusan så stolt jag är över dig Eva:)

Är ni nyfiken på
vad Eva sysslar med på dagarna
så kan ni kika in HÄR


Ha nu en fin kommande vecka
och må solen lysa över eder alla:)

Pelargonkram från mig

5 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Önskar dej en fin start på nya veckan !!!
Ha det gott!!!
Kramisar från bia

Anonym sa...


Vilken underbar helg ni ser ut att ha haft.Sov så gott nu,i morgon börjar en ny vecka.Hjortronkramar från en hjortron plockande mamma ♥

Anonym sa...

Trevligt med midsommarmat och en massa skoj. Ha det bra !

VisaLiza sa...

Å jag ville också åkt på pelargondagen på Tjolöholm men lyckades inte få till det i planeringen :( Smart att flytta på midsommar! Klart man kan göra så, Liza

G:a Affären sa...

Det måste vara en guldgruva till vän, även med sina kunskaper om trädgård och hon verkar vara en eldsjäl. Heja till starka kvinnor som stödjer varandra! Och jag måste återvända till hemsidan, Tjolöholm har jag aldrig hört talas om men blev helt tagen av platsen.

Flytta midsommar så att det passar, smart idé!

Kramar
Cia