Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

onsdag 24 juli 2013

Blir nog aldrig vuxen

 

I går kväll blev det hemkokt körsbärskräm
med gräddmjölk...Mums!



Måste bara få fråga en sak.
Är jag ensam om
att vara klädd i olämpliga kläder
så fort jag ska måla,steka bacon
 eller plocka frukt och bär?


Iklädd vit linneklänning (ja, ni läste rätt)
spatserade jag glatt ut till körsbärsträdet
och började försiktigt plocka
de saftiga och mogna körsbären.



Självklart slinker ett stort antal
in i munnen av sig själv
utan att man liksom fattar det.
Man mölar frenetiskt in
så kinderna står rätt ut...
 
Och lika självklart formligen exploderar
 ett saftfyllt bär i truten
 och som ett brev på posten
drar jag in skiten i lungorna
och hostar ut en gigantisk
 röd/blå/svart fontän av körsbärssaft över... 
 
Ja, ni fattar...
  
  
 

Snart femtio år
 och ännu utan vett...

 
Men tvättmaskinen 
är det inget fel på i alla fall:)

 
Kram från mig




15 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Ha, du är inte ensam om att vara galen - jag skalade rödbetor i min vitaste sommarklänning!
Nu har jag tittat på dina senaste inlägg, lika härliga som alltid - och pelargonerna ..mmm.
Ha det fortsatt fint!
Kramar Eva

Meta sa...

Tur att tvättmaskinen fungerar en sån gång eller flera gånger kanske. Älskar körsbär fick ett på mitt lilla buskträd i år. men den åt fågeln upp.
Ha en fin torsdag
Kram Meta

nattugglan sa...

ojdå...kanske inte så bra med finklänning då man plockar bär/frukt..Morots semlor är ju ett bröd med morötter i..som man klyver o sätter smör o ost på..njuter o det är så gott! I Sverige vet jag att semla är med grädde..men här är semlor matbröd,...

Annas röda stol sa...

Ja jisses!! Fast jag måste le lite för du är rätt rolig ;)) Nej Annika du är inte ensam, jag är precis likadan. Vet inte varför...det är nog så att när vi ska göra såna saker som är lite roligare än vardagssysslorna, så är det de sista vi tänker på KLÄDSEL ...Ha det gott. Kram Anna

Eva sa...

Jag känner igen det där - ja! Det är ju i finstassen man blir som mest inspirerad - allt på topp... ;)

Körsbärskräm med gräddmjölk, det lät ljuvligt...

Kram Eva, Tinibelli

Marianne sa...

Haha, nä du är inte ensam!!;)
Kram

Anneli sa...

Sånt händer mig med...........inte kan man planera in klädseln när man ser några saftiga bär i buskar och snår.
Nä, tur man har tvättmaskin............

Skönt väder i Åsa nu..........jag håller till i Krokvik i stugan nu....och baden blir många.

Kram från Anneli

Här är gudagott att vara ! sa...

Ha,ha,! - här har du en till 50 plusare utan förstånd när det gäller att ha rätt kläder ( och en del andra saker också ;)
Otaliga gånger så har man upptäckt att ;Oj jag står visst med mina nya vita tygskor i potatislandet ! Eller ; Oj jag råkade visst ha på mej mina bästa byxor när jag kom på att jag skulle måla....Och nu har jag visst råkat spilla lite färg...
- Så det där med klädkoder i olika situationer har inte min hjärna tagit in, och lär inte göra det heller !
Kram till dej och tack för din hälsning ♥
Anneli

Anonym sa...

haha nej då, inte är du ensam om att få på dej "fel" kläder... min sambo säger att jag lyckas nästan alltid få p mej ett par vita nytvättade byxor vid trädgårdsarbete,,,,,man vill väl va snygg,,, så länge det varar..

lika fin blogg som alltid
//Anneli

Anonym sa...


Det har du ärvt av mig,släktdrag Kram Ma ♥

Änglarum sa...

Hejsan!Tack för ett glatt inlägg ;) känner igen mig själv precis!! men man måste inte bli vuxen...ha ha ha ett härligt veckoslut <3 kram Jessica

Farfars stuga sa...

Att inte vara vuxen ibland kan ju göra allt så mycket roligare ;).

Kram Cia

Maj sa...

Vilka underbara bär du har! Jag har inte ätit några ännu i år.
Men det där med vita kläder osv i trädgårdsland mm NEJ så skulle du aldrig hitta mig. Tycker det är alldeles för jobbigt med tvätt i onödan och anpassar klädseln. /M

VisaLiza sa...

Vissa saker lär man sig nog aldrig och det gör nog inte så mycket heller. Körsbärskräm har jag aldrig prövat med det ser verkligen gott ut. Kramar Liza

WinterzMoon sa...

Haha, det lät härligt det där! ;P När jag plockade körsbären hos far så var det bara mina händer som blev lila, som tur var. ^^