Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

tisdag 2 april 2013

Våryra eller vårlugn?


Okey, så var påsken över
för denna gången
och sommartid är återinfört på schemat.

Hos mig är det tio grader varmt
och våren är slutligen här...
 
På riktigt denna gången.
 
Varje höst och vår
brukar samma känsla infinna sig.
 Jag går liksom in
i någon slags andra andning.

Känner mig beredd
men vet inte riktigt på vad...



Antagligen är det helt normalt
för allt levande på jorden
bara det att vi människor tappat bort det lite
någonstans på vägen.

För oss finns det knappt några årstider längre
eftersom vi lever exakt likadant
oavsett vilken tid på året det är...

Allt vi någonsin behöver
och mer därtill finns ju obegränsat... 
 
Ja, förutom tid då kanske...

Och ja, åtminstone i I-länderna...



Inte är det så lätt alla gånger
men jag försöker åtminstone lite grann
dra i handbromsen och sakta in
en liten aning.

Jag vill ju så gärna
känna hur det är att leva också,
lite som Ferdinand ni vet :)

Lite tankar i våren...

Kram från mig

12 kommentarer:

lisashus sa...

Ja, lite som Ferdinand är nog ett klokt sätt att leva på - åtminstone tänka lite i de banorna!
Det känns lite som om man befinner sej lite i startgroparna, precis som naturen också borde göra nu och visst ser man en del resultat där också, även om tecknen är få ännu!

Härliga bilder och så läckra saker!
Ha en fin start på veckan!
Lisa

Vardag och flärd sa...

Fina tankar! Jag drar ideligen i handbromsen men det hjälper inte!
Kram Eva

blockethuset sa...

Jag har dragit i handbromsen i tre veckor nu...stoppat huvudet under kudden...andats...tänkt..och börjar nu känna igen mig själv igen..:)
Men tänkvärt det du skriver, allting går alldeles för fort här...minns en resa jag var ute på en gång i tiden, med ryggsäck på ryggen...vi väntade på en båt från en liten ö långt ute i söderhavet..."kommer den inte idag så kommer den imorrn...eller någon annan dag"...Så sant!

Maj sa...

Tycker mig känna igen en kruka från Floramor o Krukatös....ett underbart ställe! /M

Maj sa...

Klart det heter Ostbågar....hade aldrig hört "krokar" förrän Maria Montazami (stavningen?) talade om ostkrokar....M

n o r d i n g å r d e n sa...

En hysterisk hög av läckra saker men såå läckert sammansatt!! Jag brukar säga att det är ingens törar konst att sammanföra saker av samma färg, svårt att misslyckas, men här, här krävs det sinne!!! En hög av så olka saker i helt olika färger och ändå blir det smakfullt, japp, det är det som kallas styling på hög nivå! Läcker puff och jag ser mej skymta en fin bricka där bakom ;)

Japp, nu är vi taggade- inför det som komma skall!Ostkrokar var det ja, Inget annat;)

n o r d i n g å r d e n sa...

..."ingen större konst att sammanföra saker".. ( skulle det stå skrivet..)

Anonym sa...

Hej!
Kollar din blogg lite då och då. Jag bara älskar din stil.
Precis så som jag skulle vilja ha det, men inte får till.
Helt underbart må jag säga!
Kram till dig

Anonym sa...


God morgon.snart är våren här,yiippiiiiiii!!!!!!!Kramen.Ma

Änglarum sa...

Hej!passa på att njut av alla vårens tecken o solen som har skinit för fulla muggar :) man blir så glad!kram Jessica

Marianne sa...

Visst spritter det i kroppen och man känner att våren är här trots snön som ligger!
Att dra i handbromsen skulle vi nog behöva göra oftare, man missar så mycket annars.....
Kram

G:a Affären sa...

Väldigt tänkvärt inlägg, jag försöker också dra i handbromsen ibland för att få leva en stund. Men ibland är jag själv den största pådrivaren...kanske för att jag vill så mycket, alltför mycket!
Så mycket intressant du satt ihop på bilderna, fint!

Grattis i efterskott till dig och din dotter!

Kramar
Cia