Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

torsdag 17 januari 2013

På gång



Så har jag äntligen börjat
på mitt lilla lapptäcke
som jag så optimistiskt trodde
skulle bli klart i november:)


Min trotjänare till symaskin
går som en klocka
trots att hon är född på femtiotalet.



Färgerna har jag valt efter mina
barndoms minnen
från farmor och farfar.

Den hemsnickrade köksgruppen och kökssoffan,
stänkmålade i dova färger.

För att inte tala om farfars skjortor
och farmors hemvävda trasmattor.

40-tals brunt,vinrött och beige.


Ljudet från symaskinen...mmmmm.


Visst är hon härligt turkosgrön?

Ha en fin dag...

Och imorgon...Fredag:)))


Kram från mig

13 kommentarer:

Bej sa...

Vilken fin syhörna du fixat....har samma symaskin som den du har o den går som en klocka.....samma härliga färg.....spännande att få se lapptäcket när det är klart....Stor Kram Bej

Gunillasljusglimtar sa...

Åhh underbart att få se en gammal raritet! Sån hade ju mams:)) Lycka till med syandet nu..trevlig freda i morn då! Kram Gunilla

Meta sa...

Tacka vet jag gamla goa grejer som fungerar. det blir nog ett fint lapptäcke du skall göra. Är också igång på ett men det fattas lite tyg får se om jag hittar nåt i helgen.
Ha ett fint slut på veckan.
Kram meta

Maj sa...

Lycka till och jag ser fram emot en bild på det färdig täcket /M

Anonym sa...


Vackra färger på tygerna.Hur stort ska det bli?Är väl inte till Sixtens sov väska? Kram på dig,Ma.

Vardag och flärd sa...

Du kan väl inte tro att det skulle vara klart i november om du börjar nu ...?
Detta kommer att bli ett rejält lapptäcke, lite kraftigare tyger och en del ser ju ut att vara quiltade. Det kommer att bli så snyggt, du har härliga idéer!
Symaskinen är hur bra som helst, min svärdotter har en likadan och hon vill inte ha nån annan!
Redan fredag imorgon - gott!
Ha det fint!
Kram Eva

blockethuset sa...

Min lilla mor har en likadan symaskin, vacker och håller säkert bättre än dagens massproducerade. Det här blir ett spännande projekt, vackra tyger och du..trevlig syhörna du har!
Kram
C

"Hemmet är min vrå" sa...

Så otroligt vackra tyget och färger , kommer att bli väldigt fint tror jag, nej jag vet.... Din gröna fina Husqvarna är ju hur fin sm helst. Lycka till med syningen. Ha en fin fredag och helg. Många kramar Mimmi

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Är det okej om jag flyttar in preciiiis där! I den hörnan! Med tygerna, lådorna, maskinen?! Det vore helt lugnt för mig! ;) Kram!

Eija sa...

När jag skulle flytta hemifrån hade mamma "hittat" en precis likadan symaskin till mig, som jag ratade... men nu, drygt 10 år senare är den hemma hos mig ändå... dock insåg jag att gaspedalen saknas när jag kom hem med den... så den ligger kvar någonstans i mammas gömmor... men, du skulle inte kunna visa ett kkort på hur din gaspedal ser ut så jag kanske kan lokalisera en på annan väg??

Rapport till Vänfors sa...

Eija: Skicka din mailadress så kan jag skicka bilder:)

Eija sa...

Tack så himla mycket!! Nu gäller det bara att ha tur också, samt hålla ögonen öppna.... För jag tvivlar att jag kommer att kunna rota i mammas lådor på ett bra tag...
Men rätt som det är så hittar man det man söker på de mest oväntade ställena :D

Anna-Maria sa...

Mycket fin syhörna! Och jag måste säga att om en symaskin kan vara vacker så är din det!
Härlig färg!
//Amie