Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

måndag 10 december 2012

Beige jul


Berättade för några inlägg sedan
 att jag höll på med att pilla ihop en julgirlang.


Och här hänger den,
 lite beige och intetsägande ovanför kökssoffan.

Nästan på gränsen till mesig...



Känns som om jag mer och mer
pyntar mindre och mindre till jularna.


Kanske blir det så när inga småbarn är med i bilden
eller kanske pga trender och mode...vad tror ni?



Orkar inte ens med den traditionella julmusiken
som räven raskar över isen eller nu är det jul igen.




Blir helst stillsamma saker, typ Ave Maria...
Kanske åldern börjar ta ut sin rätt:)



Min något ojuliga girlang var i alla fall lätt att göra.

Lite lämpligt papper
En rostig gammal kedja
Ett par spikar
Lim,sax,sytråd och linjal
Och vips var den klar.

Stjärntypen har jag sett ute på massor av bloggar
i alla möjliga storlekar och färger.

Här finns en hyfsat enkel beskrivning även om den är på engelska.

Gör ett par teststjärnor innan ni klipper i det papper
som ni ska använda,
 för man missar lätt ett moment första gången.

Ha en fin vecka

Stjärnkram från mig


5 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Vad fint du har superfint. Vad söt stjärn girlang du gjort, har sett beskrivningen lite här och där i bloggar som sagt, har varit på väg att göra men har inte kommit dit än, kommer massor med andra saker emellan. Men det var såå fint. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

Vardag och flärd sa...

Varför ska det vara så överdådigt?? Fint med lagom så man ser det vackra tycker jag. Du har det så trivsamt fint!
Prövade att göra en sån stjärna men missade nog ett moment så jag slängde allt.
Kram på dig! Eva

Anki sa...

Jättefin girlang - inte alls mesig, utan alldeles lagom!
Julpyntar inte heller så mycket numera - det blir mindre och mindre för varje år här också :)
Kram

Maj sa...

Tycker du har helt underbar inredning. Stillhet och ro och kvalitet känns....Jag har köpt Benny Anderssons julskiva (bloggat om den) och jag gillar den skarp och får en känsla av att den skulle passa dig med. //M

Anneli sa...

Samma här...........mindre och mindre julpynt för varje år.
Kan nog vara så att det inte finns några barn i huset längre..........

Ser riktigt mysigt ut hos dig, så fint varma färger och ombonat.

Kram