Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

tisdag 2 oktober 2012

Det börjar bli mycket nu


Är ni som jag 
en sån som samlar på sig 
galet mycket smågrejor?


På loppisar och auktioner
Gåvor och arvegods
I gamla ödehus och i containers
På vindar och i källare
På marknader under semestrar 
På stranden eller i skogen
Ja, de mest knepiga ställen


Jag är sån i alla fall
och jag älskar varenda grej med nån slags knepig
girig samlarkärlek.


Eftersom jag lidit av denna åkomma hela mitt liv
så börjar det bli en del nu.
Oftast blir det liggande i nån låda 
som jag glatt råkar öppna vart femte år:
Nämen just ja...där är ju den, hade jag glömt...

Har en liten dröm om att fixa ett "tittskåp"
av gamla fönster någon gång.

Där skulle allt få plats
och kunna avnjutas i lagom dos 
när jag vill och har lust.

Prylkram från mig



6 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Du ska veta att jag har mängder av prylar som jag bara inte kan göra mig av med men de ligger i lådor och det är så himla kul när man rotar i lådorna och upptäcker prylar som man glömt. Allt kan ju inte stå framme och egentligen vill jag bara ha saker som är användbara på något sätt. Men vad ska man med allt till .....?
Kram Eva

Anonym sa...


Roligt att se alla dina fynd,skylten var ju träffande.Kramen. MA.

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Åh, vad kul med en härlig samling! Det har ramlat in en hel del här med på senare tid. Det mesta i väntan på att få bo på nedervåningen när den är klar!!
Kram på re!

kråke sa...

Låter vackert med ett tittskåp av gamla fönster:)))

Kram på dig!

kråke

Hajan sa...

ett tittskåp vore väl en bra grej.
Så mysigt kunde du inte få hjälp att fixa till det.
Kanske fönster är dyra,men tänk på detDet låter underbart.
kram

Torpliv sa...

Visst känns det igen =) Och visst blir det en hel del saker som slåss om utrymmet ibland, men man vill ju också ha sakerna man tycker om framme så att man kan se dem. Ett tittskåp vore ju en riktigt bra idé! Hoppas du får chans att förverkliga den tanken!
Ha en fin dag!
Kram Petra