Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

fredag 14 september 2012

Yeeeees!!!


Till favvoloppisen efter jobbet.


Och tänk då bara ligger dom där och väntar på mig.



Sån där rosti gammel skit som bara en dåre kan uppskatta...jag alltså.
Och till en kostnad av några tior.

Tittar jag noga så är det hantverk som skulle
kosta tusentals kronor att få tillverkat av en smed idag.

Handsmidda pärgräv ( så heter det där jag växt upp)
och någon form av kratta som jag inte sett förr.

Hmmm, detta ska sättas upp och användas...

Fortsättning följer!

Kram från mig



8 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Ja, klart att det ska användas annars är det ingen nytta med det!!
Ha en fin kväll!
Kram Eva

Änglarum sa...

Tevlig helg vännen!kram Jessica

Anonym sa...


Tror att det ska vara ett kort skaft på den som ser ut som en kratta,tror att man lyfte små hö tappar med den ???Kramen MA.

Hajan sa...

För det första så fint fotot blev
med all denna rostfärg.
Verkligen ett fynd du gjort.
lycka till med resten
kram från Hajan

Torpliv sa...

Vackert med rost! Var för ett tag sedan på ett kafé där de fyllt en hel vägg med gamla träredskap och rostiga saker, en sådan skulle jag vilja ha hemma! =)
Roligt att kunna bevara och använda det gamla!
Kram Petra

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Rost är vackert, helt klart. Den där svängda krattan skulle vara perfekt och vända i komposten med.
Kramar och trevlig helg
AnnaMaria

"Hemmet är min vrå" sa...

Så fina rostiga gamla saker, vilka fynd. Roligt när man kan ta till vara sakerna, att ha dom som prydnad är ju jättefint. Lyllos dig som bor bara 6 mil från Ullared. Ha en fin helg. Kram Mimmi

Vita Falkens Lantliv sa...

Åh vilka härliga rostiga saker!!! Snyggt!

Kram Susanne