Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

onsdag 19 september 2012

Återanvändning


Häromdagen fyndades en del rostiga gamla gräv på loppis.


Ett är nu på plats i köket.


Gammalt pärgräv blev ny kokbokshållare.



Skulle vi drabbas av en samhällskatastrof
är det bara att skruva ner från väggen och ge sig ut 
och sätta ett gäng potäter:)


Blev faktiskt inte helt puckat...

När kokboken inte används eller är snygg nog
ja, då åker det fram ett ljus i stället.



Så bortsett  från soptunnan och virkeshögen och husgrunden
som skymtar i bakgrunden...

Och det faktum att min son Rickard 
troligtvis hackar ut ögonen när han ska dricka...

Och att jag är rätt kass på att laga mat...

så är jag rätt så nöjd:))

Kram från mig


PS!
Tack för fina kommentarer igår.
Alla har vi ju någon vi längtar efter
och som vi aldrig mer (i detta livet i alla fall)
kommer att få träffa:(

Då är det fantastiskt att vi som är kvar har varandra:)



5 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Så häftig liten hylla det blev, det gäller att ha fantasi i loppisvärlden. Jätte kul. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

Vardag och flärd sa...

Du är så bra att komma på finurliga lösningar!
Och ditt förra inlägg var känslosamt, du är ofta känslosam!
Kram Eva

Anonym sa...


Du måste byta jobb,du som har så kluriga ideer,om jag sätter upp ett gräv här hemma skulle det se jätte knäppt ut.Minns du boken "Duktiga Annika".God natt kram ♥♥♥

Anelma handarbetar sa...

Det var fyndigt!

Kram Birgit

Maj sa...

Blev ju bra detta med kokboken! //M