Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

lördag 22 september 2012

Är jag ensam om att vara så här?


Undrar om jag är ensam vad gäller detta beteende?

Varför kan jag inte bara göra lite?

I badkaret står denna,
nyduschad och inväntar sin plats.


Samtidigt måste disken plockas ur diskmaskinen
för att den rena ska komma in.

Självklart brakar jag igång med maten också.
En ordentlig laddning laxgryta.

Och två projekt i köket med hammare och spik
är också ett måste...


Och man är väl inte sämre än att man drar igång
två! handarbetsprojekt  samtidigt.

 En mössa och en poncho
som bara måste bli färdiga...nu....


Allt på samma gång...why Annika...why?

Gör ni andra också så här eller?
Känns som om jag skulle behöva gå och prata med nån eller nåt.

Tur vi bor i två hus för nu tar jag en tallrik med lax
och går in i det andra huset, he he.

Tar tag i detta imorgon:))

Ha en fin lördagkväll

Kram från mig

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men gud va' härlig du är Annika!!
Jodå, jag känner ingen mig, eller snarare kände igen mig! Sådär höll jag på innan jag brakade in i väggen för ett drygt år sedan. Helst alla projekt samtidigt, och varför bara bygga ETT hus åt gången när det går snabbare att bygga båda två samtidigt...? Så gick det som det gick, Stålkvinnan tappade flygförmågan och fick lära sig att göra EN sak i taget och bli en bättre (?) människa. Jag jobbar fortfarande på det och det är SVÅRT :-)! Idag försökte jag skriva blogginlägg samtidigt som jag möblerade om i arbetsrummet. Det gick ju inte så därför sitter jag nu här och skriver i ett FÄRDIG-möblerat rum!! Fantastiskt!

Kram på dig och njut av laxgrytan i ditt lugna hus! :-)
Susanne

Maj sa...

Oj! Enligt min mening låter det en aning splittrat eller okoncentrerat. Att tex ha ett projekt på gång samtidigt som du måste plocka ur diskmaskinen är väl helt ok men att börja med en gryta samtidigt som du börjar sticka mm.....nja fler bollar i luften samtidigt får väl inte sluta med ALLA bollar i luften genast. Fortsatt trevlig helg //M

Anonym sa...


Du är inte ensam,det är bara det att alla vill inte erkänna att det kan se ut som en tromb gått genom hemmet ibland.I morgon är nog allt under kontroll igen.Kramen ♥at.

Anelma handarbetar sa...

Du är inte ensam, känner igen mig. Det blir ju lite roligare om man kan variera lite, än att bara gör samma sak hela tiden tycker jag. Har t.ex två stickningar på gång för det mesta. Disken och städningen kan tas sen ju. Jag gör det roliga först.

Kram Birgit