Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

onsdag 22 augusti 2012

Vilken soppa...


I morse när jag vaknade vräkte regnet ner.

Svårt att arbeta 
när man har fasadmålningsarbete på schemat.


Så vi gled iväg till Varberg
och där åt jag en underbar fisksoppa med räkor.


När jag kom hem fick jag en sån jädrans lust att själv göra nåt gott.


Ropade ner sonen från övervåningen
och tvångsrekryterade honom till matlagning.
Förkläde på!!


Sedan brakade vi loss i köket:)


Det blev till att bryna köttfärs
Skära rödlök och vitlök



Riva ost och muskotnöt
Krydda och smaka av



Bra musik på radion
På med ugnen



Diska och kasta sopor
 Fram med ugnssäker form



Och tänk plötsligt står en stor ångande nygräddad lasagne framför oss.

Med en ständigt utsvulten tvåmeters son i hemmet
är det en fröjd för ögat:) 

Tro det eller ej men efter detta
knåpade vi ihop en plommonpaj också
men det är en annan historia.

Mätt onsdagskram från mig



3 kommentarer:

Änglarum sa...

Hej! mums så gott med lasagne och så roligt att hjälpas åt! kan tänka mig att den gick åt!kram Jessica

Anonym sa...


Det såg gott ut,länge sen jag åt lassange det är ju SÅ smaskigt !!!!

n o r d i n g å r d e n sa...

Mmm, både soppan, lasagne och pajen lät himmelskt och vilket fint kök du har!!! mari.