Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

torsdag 30 augusti 2012

Viktigt för mig



I bland är det banne mig inte lätt att hitta rätt i livet.



Allt ser ut likadant i regnet...


Har ett halsband med stansade silverbrickor och ett silverhjärta.

Tre ord: Ärlighet, Mod och Tillit.
Tre ord som jag bad om att få förevigade .

Har varit en bra kompass för mig när det varit slitsamt och tungt under åren.


Ärlighet
Rikta blicken inåt och sluta ljuga för dig själv.
Kanske det allra viktigaste av allt men också det svåraste.

Mod
Att våga ändra färdriktning 
och följa sitt hjärta.

Tillit
Att ha sinnesro att invänta upptäckten av att hitta rätt.
Ibland tar det lång tid innan allt faller på plats.


Visst regnar det  titt som tätt
men tittar man noga
så finns det alltid en nyckel till den stängda dörren.

Kan du se din nyckel?

Kram från mig

2 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Vackra ord- Ärlighet- Mod-Tillit.
Ja jag ser nyckeln bland de fina stenarna. Ha en fin fredag. Kram Mimmi

Anonym sa...


Ja,lilla gumman jag ser nyckeln.God natt kram ♥ MA.