Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

måndag 13 augusti 2012

Luktärter


Äntligen har de brakat igång med blomningen.


Mina luktärter som jag satte en aning sent...


Vasen står i skrivandets stund på köksbordet
och det doftar i hela nedervåningen.


Tur att vi människor uppskattar den här typen av dofter.
Hade vi haft samma doftsensorer som
tex spyflugor så vete sjutton
 om dagens inlägg handlat om luktärtor...

Nu väntar jag bara på att min grekiska lövkoja ska börja slå ut:)

Doftande kram från mig

4 kommentarer:

Tina sa...

Mina har precis blommat över, doften fick min allergiska näsa att gå i taket..
Men de är så ljuvliga på lite avstånd!

krma

Vardag och flärd sa...

Luktärter är barndomsminnen för mig, mamma och alla andra tanter hade sådana i underbara pastellfärger och de doftade ljuvligt! Men jag har aldrig haft några själv, ett pensionärsprojekt som så mycket annat!
Kram Eva

Anelma handarbetar sa...

Jag känner nästan doften hem till mig.

Kram Birgit

Anonym sa...


Ljuvlig doft,väntar också på lövkojorna jag fick av dig när jag var nere hos dig.Kramen lilla ♥at...