Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 5 augusti 2012

En lugn dag


Favoritcafet i Varberg.


Ännu ett i raden av besök...borde ha klippkort:)


Vet inte om jag har rätt
men det sägs vara Varbergs äldsta cafe.


Taket är i alla fall imponerande...


Glas...inga klackar i taket här inte.


Innan Varberg blev det några timmars arbete
hos "våra hönor".


Hönorna trivs som...fisken i vattnet...i hönshuset vi byggt åt en kund.


Fem hönor med sin stolta tupp.


Nästan så jag funderar på att skaffa några själv...

Hade hönor när barnen var små
 mitt inne i ett villaområde i Mölndal.
Det gick alldeles ypperligt 
och alla grannar var lyriska.

Har lite tankar på att skaffa vaktlar så småningom
men det är bara små tankar:))

Trevlig kväll allihopa

Kram från mig

6 kommentarer:

Anonym sa...

God kväll.
Hur går det med Christers tandvärk om ni går på kondis så ofta?Vilka ståtliga höns,är dom kycklingar ännu? Ha det.....ma.

"Hemmet är min vrå" sa...

Vad mysigt cafe. Tuppen och hönorna var fina, mysigt med en hönsgård, och att få egna ägg. Ha en fin söndagskväll. Kram Mimmi

Maj sa...

Lycka till med er satsning! //M

Vardag och flärd sa...

Nu har jag mycket att läsa hos dig! Återkommer!
Kram Eva

Gunillasljusglimtar sa...

Grattis till ditt nya liv...man lever en gång då ska man defenitivt göra som man känner...lycka till...Du är stark du....hade du tupp inne i villan då...kram Gunilla

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh, vackra Varberg, mina föräldrar skulle ev ha åkt dit i sommar till en bekant med det bidde inte så...Jag har haft ngn överliggning där via jobbet men var ngt år sen, men vilket urvackert café! Förstår att det måste vara ett nöje att fika där! Och än en gång, Grattis till ditt nya liv och ert gemensamma projekt, detta blir ju bara toppen, du har gjort rätt, skål på dig och vilken ursnygg bricka du hade glasen på, verkligen vacker, såsom färgen på din Dahlia, Magnus Uggla är inte dum han heller;) Åskan tog vårt modem i förra veckan, nu har vi ett nytt men det funkar inte, har min sega lap top, så jag har inte bloggat så mycket, har min egen blogg på automatikpublicering...snabba "gilla" på fb går an;) Vi hörs, Mari.