Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

onsdag 6 juni 2012

Värt att fira tusen gånger om


Sveriges nationaldag... 

Verkligen något att fira tycker jag.




Har ingen flagga
 men njuter av vyn som grannen bjuder på:)



Vilken vy njuter vår Sixten av då...
mellan tupplurarna alltså?


 

 Kan det vara denna svarta petunia?


Nä,nä,nä nåt helt annat... 

 

Sixten njuter av att se matte slita och kisa i solen.
 Se henne gräva ett stort hål i marken
på Sveriges  nationaldag.

Ja, hör och häpna
men detta är vad jag gjort i dag.

Har förberett för vatten och avlopp till blivande frigg. 


Men vad är det att visa upp på bloggen en dag som denna?

Jag firar inte Sveriges nationaldag
för någon gammal kungs skull eller för att vi
nordbor skulle vara förmer än andra människor på jorden.
 Visst är vårt land vackert men det finns 
fler vackra platser än Sverige.

Vad jag firar är att här har vi rättigheter som många
människor inte ens kan drömma om.

I Sverige behöver jag inte stå skräckslagen och tystad och vifta
med vår flagga inför en diktator
på nationaldagen... 

Här kan jag faktiskt gräva en stor jädrans grop
i backen inför min lata katt om jag nu skulle känna för det.

Kallas FRIHET...

Och den är verkligen värd att fira:)


Fri kram från mig:)

5 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!

Vilka kloka ord!
När man ser hur världen behandlar alla människor, så är jag också tacksam att vi har den frihet vi har.

Å att fira med att gräva ett stort hål för svenskt vatten är ju inte fel:)

Haha...söta S är ju en riktig sköning. Gud vad jag fnissa högt av "psykbryt-inlägget"...hihi

Ha en fortsatt trevlig helg nu och hoppas på mycket SOL!
Kram!

inger sa...

Klart att Sixten är stolt för sin matte.Klarar din rygg sånt tungt jobb,var rädd om dig.Kramen....

Vardag och flärd sa...

Gott att se dig i arbetstagen! Det är så härligt med rejält arbete - det gör gott vid kroppen!
Ha en fin helg!
Kram Eva

Anna sa...

Men så läckert med en svart petunia! me like!

Black Iris sa...

Åh, vilket härligt inlägg.. Sixten och den undrbara Petunian och sen du själv i arbetstagen...
Svarta blommor är det bästa jag vet, tror jag..

Kram Maidi