Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

lördag 19 maj 2012

Äntligen jordgubbar



Lördag 

I dag inköptes årets första jordgubbar.


Tyvärr inte svenska


Men trots detta smakar dom sommar
(ja, naturligtvis har jag diskret, hemligt och blixtsnabbt smakat)



Tyckte skålen med gubbarna
kunde posera bredvid liljekonvaljerna 
som kommer att blomma om ca... 4 minuter:)

I dag tänkte jag att Sixten skulle få gästblogga.
 Så här kommer för första gången...

Sixten tipsar


Vinäpple



Ett underbart vackert äppleträd
med mörkt rosa blommor som ger små ganska sura dessertäpplen.
Frukten har en kraftig mörkrosa färg och bladen är brunlila.
Blir lika stora som vanliga äppleträd.

Perfekt att ligga under om man behöver ta igen sig
efter en hård partynatt med slagsmål och brudar.



Appropå mattes jordgubbsbilder
så har jag naturligtvis ett litet
tips om jordgubbar.

Vad sägs om denna planta?

Namnet är Pink Panda och blommorna är rosa.
Visst blir det jordgubbar men dom smakar 
faktiskt ingenting utan mitt tips som katt är:



Lägg dig på dom!

Ha en fin kväll

Kram från oss

4 kommentarer:

inger sa...

Under bar bild på jordgubbsskålen bland konvaljerna,vilken omslagsbild till en sommartidning.Tack till dig Sixten för ditt innehålls fulla reportage från eran trädgård.Väntar på fortsättningen.Ligg och ta det lungt bland jordgubbarna.
Kramar till er båda. :)

Maj sa...

Härliga foto och särskilt detta på Sixten!/M

Unknown sa...

Haha..."Sixten tipsar"! Den var rolig, söt som han är!

Å vad gott!! Som jag längtar! Här i byn har vi några jordgubbsodlare, men vi har en som har "självservering". Ställer ut lådor mitt på dan, sen cyklar man utav bara den ...roffar åt sig och lägger snällt vad varje liter kostar i en burk + DRICKS! Det är livet på landet dä!!

Prova göra rent dina snygga gröna med algtvätt. Kör på järnvitrol,å skulle det gröna försvinna i tvätten kan du ju prova silvertjära :)
kram till dig o Sixten!

Unknown sa...

Jag menar om det INTE skulle försvinna. Snabb reaktion av mig där va?? kjam!