Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

onsdag 18 april 2012

Helt slut!


Hur trött kan man bli?



Längtar just nu efter min säng som jag inte gjort på länge.
Mycket länge.



Att vara trött och få lägga sig och sova
inte av oro, stress, ångest, frustration eller hopplöshet
utan ren och skär trötthet
efter en dags hårt men oerhört stimulerande arbete
är en otrolig ynnest.



Vi bygger ett hönshus med inhägnad åt en kund.
Så här såg det ut i tisdags når vi började.




Så här när vi gick hem.



I dag har handvänt varenda jordkocka.
och tror jag dragit ca 50 skottkärror med grus
och lagt runt själva grunden.


Dragit, skottat, krattat, trampat och plockat.

Det finns inte EN atom i min kropp som det inte värker i.
Gör ont när jag skrattar men jag skrattar ändå
för detta är ju vad jag ville:
fysiskt arbete på mina villkor och utan beska kommentarer.



Kommer det att funka tro?
Tvivlet finns så klart men oavsett så har jag i alla fall försökt.
Det kan ingen ta ifrån mig hur mycket än kråkorna kraxar.

I natt kommer jag att sova som en lycklig människa
och jag tror jag kommer att lägga mig snart, mycket snart:)

Kram från mig

11 kommentarer:

Ulle sa...

Sov så gott :-)

Vardag och flärd sa...

ja, det är så himla härligt med rejält kroppsarbete och du kommer säkert att sova gott!

Sv: Tack för infon om äppelrosen, har googlat på den och vill absolut ha minst en. Får du tag i frön får du gärna skicka till mig när det blir dags. Tack snälla du!
Kram Eva

Anonym sa...

Sov så gott fina du, väl förunnat!
Vill gärna se mer bilder på hönshuset framöver!
Kram Susanne

Lena sa...

Så det är det du gör nu, jobbar med mannen?
Här kan du säkert få utlopp för dina kreativa idéer och möjlighet att fixa och pyssla.

Ha det fint, sov gott!

Kramar

Bej sa...

Sov gott klart att det kommer att funka....hönorna blir nog nöjda också Kramiz Bej

Tina sa...

Klart det funkar, det är bara så nytt nu. Det kommer att gå som en dans framöver..

kram

Maj sa...

Inte underligt att du är trött med så mycket kroppsarbete. Var glad att du orkar säger jag som har en problemaxel och nästan inte kan göra något tyngre arbete, inte ens tvätta fönster tex.

n o r d i n g å r d e n sa...

GRATTIS till ditt nya liv och nya jobb!!! Detta kommer bli toppen, i Fristadsbyxor och allt;) Vilket slit, men bra slit!!! Hönshus med färgkarta, toppen;)

Ja, visst är de fina de trollsländelyktorna, såg att du fick tips, jag såg dem i ett skyltfönster i Kph förra helgen med, jättefina, jag är ju cokså ett trollsländefreak, undrar om det är ngt Umedrag;)

Lycak till och sov gott!!! Mari.

Elzie sa...

Här räckte det att plantera några buskar i måndags för att få värk i muskler jag inte visste jag hade, så jag förstår din kropp, haha. Hoppas det släpper snart. Och duktig är du, det syns på bilderna!
Ha en fin kväll.
Kram Elzie

inger sa...

Jag tror på dig,hoppas det blir nån dag som blir lite lindrigare.Du kör då hårt första dagen.Kramen lilla ♥ at...

♥Gabriella ♥Hemma På Dunderbo♥ sa...

Härligt att vara slut av kroppsartbete tycker jag..hoppas bara att kroppen inte gör så ont att du inte kan sov..
kram på dig
Gabriella