Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

lördag 24 mars 2012

Första blomsterurnorna på plats

Så har årets första urnor fyllts med blommor.



Inhandlade lite smått och gott idag
för att sätta i våra två gamla bykkar
 som står vid infarten
till vår tomt.



Redan förra året satt jag en kronärtsskocka i varje bytta.
Har jag tur så har de överlevt vintern,
Fyllde bara på lite fet blomjord och stoppade ner
min lökar,penseer och en murgröna.



Tycker inte att det ser mycket ut för världen
men antar att jag har en liten skada
från mitt förra jobbb.

Arbetade på parkförvaltningen här i Kungsbacka
och när vi låg i rondeller och planteringar
med rumpan i vädret  och slet
så pratar vi inte om att sätta några små plantor...
Nej då handlade det om tiotusentals växter
som snabbt skulle ner i jorden.
Vi åkte och hämtade lastbilsflak fulla
med alla möjliga växter...Suck!
Ni fattar va?

Lätt att tycka att mina urnor med några
stackare till vårblommor
känns lite fjuttigt:)



Får väl rapportera lite senare när det börjar blomma.

För det brukar bli bra i slutänden:)

Vårig lördagskram från mig


8 kommentarer:

Tina sa...

Jag har alltid tänkt på att de som planterar i rondellerna måste vara kunniga, det blir ju alltid så fint i vår lilla stad. Rondellen vid Kolla är fin, den gillar jag.
Jag hann inte plantera idag, har burit sten, rensat bort skräp och mycket annat. Men i morgon så..
Så fint du har gjort, klarar penséerna om det kommer kyla nu?

Kram o ha det fint resten av helgen

Vardag och flärd sa...

Åh, så roligt att handla hem lite olika planteringsväxter! Har inte köpt så mycket hem än, men till jobbet har det blivit en del, det är ju där jag är i dagsljus och ser det.
Vilket drömjobb att jobba på parkförvaltningen!
Ha en fin lördag kväll!
Kram Eva

Anelma handarbetar sa...

Dina "krukor" kommer att bli superbra tror jag.

Kram Birgit

Anonym sa...

blir säkert bra bara dom får växa till sig.God natt sov gott.MA.

Johanna sa...

Jättehärligt! Ja, visst är det lätt att tycka det ser lite ut i början men när allt börjar slå ut blir det ljuvligt! Spännande det där med kronärtskockan..... Ha en skön söndag!
Johanna

Elzie sa...

Stressigt lät det om inte annat. Något helt annat att plantera i dina krukor. Och fint blir det även om det kanske ser lite tomt ut nu. Du är ju ett riktigt proffs!
Ha en fin vecka.
Kram Elzie

Hemmavid sa...

Hejsan!

Inte ser dina planteringar fjuttiga ut inte! Alla tiders tkr jag!

Ha en fin kväll.
Kramen Jenny

Unknown sa...

Hej!
Skön att ha någon som vet vad man menar vad gäller gamla skor :)

Klart det kanske ser fjuttigt ut, men du vet ju hur det kommer att se ut när det börjar gror!
Jag tror du kan din sak ut i fingerspetsarna!
Kommer bli kalasfin! Ser ja re!
kram <3