Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

tisdag 27 mars 2012

Det minsta lilla barnbarnet

En vårdag i Ängelholm
Brassade ner 16 mil i min lilla minibil.




Besökte min dotter Amanda idag.
Fick ett telefonsamtal igår:
MAMMAAAA, MITT HÅR RAMLAR AV...

Hinner tänka rätt mycket innan jag förstår vad det handlar om.

Håret är förstört på grund av för mycket kemikalier
när hon färgat, tonat, blonderat och avfärgat
sitt hår gång på gång det sista halvåret.

Trots mina varningar!!!

Så mormor, håll i dig, men så här ser hon ut just nu!!!






Jag tycker att hon är...



Hur söt...



Som helst:))



Frissan hade tydligen fått en chock...



Men visst kan man snacka om att rädda situationen.



Ja du, min lilla stolla...
förhoppningsvis inkörsport
 till ett mindre kemikaliebehandlat hår.
Denna gången kom du undan med blotta förskräckelsen...igen:)

Längtar tills den dagen du sitter med egen tonårsdotter...

Eller vad säger du lilla mormor?
Mig behövde du väl aldrig oroa dig för;)


God middag och lite shopping i söta staden Ängelholm.
Sedan tillbaka 16 mil i full fart.

Bilkram från mig

6 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken tur att håret ramlade av, sååå snygg i kort hår ju!!!!

Kul att du hittade butiken:) Mari.

Tina sa...

Håller med Marie, kanske var tur det..
Såg du möjligtvis om holländarna stod på Torget och sålde blommor??
Jag köpte så fina plantor där förra våren, inte ens syrrans var bättre!

Ha en bra dag!

Anonym sa...

OOOH ,va söt hon blev,känns säker stor skillnad mot det långa,tjocka håret,men nu ser man ditt gulliga ansikte.JÄTTE FINT!!!Ja du Ankan,jag oroar ju mig än i dag för dig,du är och kommer alltid att vara min lilla flicka.Det är bara det att nu har jag två flickor att oroa mig för(dig o Mandolina)♥♥♥

Vardag och flärd sa...

Amanda är ju SÅ söt! Och frisyr så läcker! Bara hon kan acceptera det själv också, i den åldern är det inte lätt att se sig själv som söt om man vill vara lite tuff.
Ha det fint vännen!
Kram Eva

Anonym sa...

Allt klär en skönhet! Hon är ju jättefin i kort hår! Förhoppningsvis har hon lärt sig något också...eller inte... :-) väntar bara på att lilla damen här hemma ska börja med tonårsfasoner...
Kram Susanne

Ulle sa...

Åhh hon körde en Linda, det var bara det arr Linda rakade av sitt. Men så snygg hon va i det, det tycker jag att Amanda är med, färgen är bekant. Men nu har min Linda tjockt fint blont hår igen.