Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 5 februari 2012

Vänner


I går var vi på besök hos två riktigt goa vänner
Eva och Mikael:)



Här ser ni deras vackra hus.
Kan inte återge hur fint de har men
deras hus är ett riktigt smycke.



Varenda detalj är genomtänkt
och gjord efter gammal stil.
Och de har byggt allt detta själva.
Massor av detaljer är av återvunnit material de hittat
i återvinningsvaruhus och liknande.
Miljövänligt och stilenligt.


Överallt i och utanför huset finns så mycket vackert.
Små saker och grejor som man blir alldeles glad av när man upptäcker.


Gamla saker som ofta används i vardagen och inte bara är till prydnad.



Kolla här...detta gör i alla fall mig lycklig.
Den härligaste dataplatsen jag sett på länge:)



Hade kunnat fota en miljon bilder
men jag hoppas att Eva själv kommer att göra inlägg en dag
och visa oss i sin egna blogg:))

Hon och Mikael har så mycket att visa och berätta om
som inte bara har med huset att göra
utan annat också...

Ja, Eva nu får du nog prestationsångest
men det jag skriver är sant.
Och dessutom tänker jag skryta och prata gott
om mina vänner trots att jag är svensk
och borde vara avundsjuk
och missundsam.

Så det så!!!

Kram från mig




8 kommentarer:

Tre Tanter sa...

Verkligen genuint och äkta. Så genomtänkt. kram 3 tanter

Anonym sa...

Vilket underbart hus! Är det ett gammalt som är omgjort eller ett nybyggt? Om nybyggt så har de verkligen lyckats! Ja, de har de i vilket fall, mycket smakfullt!

Kram Susanne
Ps. Hoppas du känner dig lite bättre och att besöket hos vännerna gav lite positiv energi!

Anelma handarbetar sa...

Ååh vilket härligt hem era vänner har.

Kram Birgit

Tina sa...

Det huset är som en dröm, tänk att få gå omkring där och njuta..

KRAM

Hemmavid sa...

Hej!

Ser verkligen såå fint ut!
Har din vän Eva en blogg? Vore intressant att läsa..

Kramen jenny

Vardag och flärd sa...

Så hemtrevligt, skulle gärna se mer av huset och inredningen!
Kram Eva

Helena - ullvi32 sa...

Förstår verkligen att du pratar gott om din vän och hemmet- vilken dröm! Gillade också "datahörnan", härligt att sitta så vid ett fönster!
Kram på dig vännen!

Lisa sa...

Hej goa du.. Vilket underbart ljuvligt hus med alla dessa gamla ting. Förstår att du mös. Älskade även bilderna i ditt tidigare inlägg. Så fint du har de hemma. Bra att du lyssnade på din kropp. Det är bland de svåraste som finns. Har själv varit utbränd två gånger. Nr 2 tog flera¨år. Och jag undrar om jag snart inte är på g igen. Hopplös. Var nu rädd om dig hjärtat och ha en fin vecka..

Kram Lisa