Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

tisdag 28 februari 2012

Färglös

Känner mig grå...
Ingen katastrof men känns lite trist.



Skulle vilja ha lite färg i livet...
eller snarare förmågan att vrida på färgknappen
så jag ser färgerna lite skarpare.



Våren är liksom lite dubbel.
Allt känns hoppfullt och man börjar tina upp psykiskt.



Samtidigt ser man hur skitiga fönster man har
och att sommarkläderna sitter illa.

Dubbelt som sagt var...
gäller att kunna se färgerna och inte bara det grå.



En som struntar i färger är Sixten.



Försöker få honom att posera vid en blomma...
Kryper runt som en idiot på köksgolvet med kameran men ack nej...


Glöm det matte...ge mig mat!!



Dålig på att göra inlägg och dålig på att kommentera...

Beror nog på oförmågan att se färger just nu.

Ska söka vidare efter färgknappen,
för jag vet att jag har en:)

Kram från mig


8 kommentarer:

Anna sa...

Hej!

Hoppas du hittar energi snart! Jag tycker att grå är en vacker färg men det är tråkigt när allt år i grått!

Sänder dig varma styrkekramar!

Anonym sa...

Vilket vackert blomster arrangemang.Där var då färger.Sixten är stilig med sina egna färger även om dom är lite grå.Har fått rethosta i kväll och huvudvärk,gruvar att lägga mig,får väl sitta isängen.I dag har vi haft en RIKTIGT fin vårdag,sol från en klarblå himmel och ca,+8 gr.i solen.Snön är SÅÅÅ vit att det gör ont i ögonen att titta på den.Längtar efter dig mitt lilla ♥.....

Torpliv sa...

Härligt med katter, de gör verkligen precis som de vill och oftast inte alls som vi vill =) Väldigt fin är han iallafall, Sixten!
Våren tittade fram här i helgen, men nu håller den sig undan igen. Hoppas den snart kommer tillbaka och att den har med sig mycket färg till dig så att du får massor av ny energi! Kram Petra

Tina sa...

Jag brukar fixa en färgburk och måla mig något glatt, när jag känner mig sådan..pröva, det brukar funka!

Kram

Tina sa...

Å herregud, de där orden gav mig kalla kårar fast jag är varm..

kramen på dig

Bente sa...

Hei, hei. Vi må tenke på vår og varme og alle fargene som kommer ute i naturen. En deilig tid vi har foran oss. Håper du ser lysere på det etter hvert.

Stor klem Bente

Vardag och flärd sa...

Det är en riktig färgprakt du visar och den blir jag glad av! Hoppas du hittar färgknappen, det gör du nog idag för det ska visst bli solsken.
Kram Eva

Två små hus sa...

Hej vännen! Till bilderna har du då hittat färgknappen, härliga! Men du, den här årstiden när huvet är fullt av vår och kroppen är kvar i vinter... Provade bikini på Kungsmässan häromdagen, det skulle jag inte ha gjort, snacka om en reality check och ett brutalt uppvaknande!! Vem uppfann lysrörsbelysning inne i provrummen...?
Nåja, när jag slutat deppa var det bara att skratta åt eländet. Som dottern sa; men mamma det gör inget, du hinner komma i form till NÄSTA sommar... Då måste man bara le!
Sköt om dig nu!
Kram Susanne