Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 15 januari 2012

Tulpaner utan spänst...

Köpte ett gäng tulpaner idag.
Ville ha vita men tyvärr så var alla slut:(



Fick bli rosa och blåbärsmjölk färgade.
Två buketter med knarriga och krispiga tulpaner.



Jo, visst är dom härliga
men fy vad jag blev besviken
när jag öppnade buketterna, 7 stycken
var som nykokt spagetti i stjälkarna, gillar INTE.



Vet att de helst ska stå inplastade  över natten
men vet också att då är dom ju nästan
överblommade när man sätter fram dem.
Odlarna driver fram dom i panik
och affärerna kan inte förvara dem rätt.
Blir inga snabbköps tulpaner mer:(



Har jobbat på en handelsträdgård en gång i tiden
så jag vet hur länge tulpaner kan hålla
om de behandlas och levereras
på rätt sätt och i rätt tid.
Hade buketter på den tiden som höll
i nästan tre veckor om de fick stå svalt på natten.



Hur enkelt är det att fota i en liten toalett med en spegel.
Hur sjutton jag än står så nog attan syns jag.

Gillar mina smyckehållare...



Har gjort dem av gamla nysilvergafflar som jag bockat
och böjt med tång, inte alls svårt.
Ett litet hål i mitten och sen bara att sätta upp.



Ser att det är dags att putsa upp dem lite
och att jag kanske skulle valt diskretare skruvar:)
Men funktionen är det inget fel på:)

Har egentligen inte gjort någon nytta idag,
känner mig inte riktigt nöjd med nåt, frustrerad och irriterad.
Såna dagar har vi ju alla så det är bara att gilla läget.

Och i morgon är det måndag och dags att jobba...tjohej:(

Kram från mig i alla fall


14 kommentarer:

"Hemmet är min vrå" sa...

Tulpaner är såå fint. Läckert med gaffeln som du hängt dina fina halsband. Ha en mysig söndagskväll. Kram Mimmi

Lisa sa...

Hej hjärtat..Jisses tulpaner på budoiren inte illa. Men sååå snygga smyckeshållare du fiffat till. Kanonhäftiga. De ska va du till de. Älskar tulpaner och ska väl satsa på några snart men har inte riktigt blivit av än. Så fint du har. Ja nog är man lite less ibland men det är bara spotta i nävarna och komma igen. Táck än en gång för Awarden blev så glad speciellt för din kommentar. Och jo visst är det jobb imorgon igen men har iallafall fått två nätter på svensk mark. Ha de så gott nu och njut av tulpanerna, de som står uoo iallafall..

Kramar Lisa

Vardag och flärd sa...

Tråkigt med tulpanerna!
Men vilka fina smyckeshållare, tack för den idén, den snor jag!
Kram Eva

Lisa sa...

Hahahaa, glömde. Skrattade så jag grät åt din tandborstning. Precis så man är eller hur...Söt du e..

Kram

Anna sa...

Åhh, tulpaner! Det är verkligen en vacker blomma! Vilket fint badrum du visar! Underbart vackert och lite lantligt romantiskt!

Tack för kloka och fina ord hos mig! Du har så rätt så!

Vita Falkens Lantliv sa...

Vilken söt toa! Gafflarna var skithäftiga, bra ide!!!!!

Kram Susanne

Gunillasljusglimtar sa...

Oh guud så fin toalett o dessa smyckeshållare,gud så smart och snyggt! Jaa såna dagar kommer emellanåt minsann..Ha det gott o sov sött Gunilla

hemma hos lilla mej sa...

Jisses vilken söt toa med dessa söta smycket hållarna.Kanon läckert.Ha en skön kväll .Kramar Rita ♥

kråke sa...

Härligt krispiga tulpaner:)) Ha en fin start på veckan...

kram kråke

Tångsnällans blogg sa...

Tror nog också att jag ska investera i lite tulpaner! Åh vad jag gillar dina "gaffelkrokar" Vilken genegalisk finfin idee!

Tina sa...

Så roliga krokar!
Ja, visst är det skillnad på tulpaner o tulpaner. På Partihallarna kan man verkligen få sitt lystmäte, ska dit imorgon..

kramen

Anonym sa...

...jätte fint med tulpaner och kvistarna,hoppas dom står sig några dagar.Kramen MA.

Anonym sa...

Skall försöka hitta vita tulpaner idag, det är så fint!
Det var väl det sötaste lilla badrum man kan tänka sig! Så mysigt! Smyckeskrokarna får det att börja rycka i den gamla silversmedshanden, har du sett mina kökshandtag på överskåpen... :-)
Ha en likadan hylla som du fast brun, kanske borde måla den vit och sätta i badrummet...

Kram Susanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken häftig smyckehållare, och du har stagat upp tulpanerna jättefint med kvistarna.
Kramar
AnnaMaria