Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

söndag 27 november 2011

En första advent som tar oss med storm

Så kom första advent till sist.



Kanske jag pyntar lite ynkligt och lite okonventionellt
men jag är sån, desto roligare att titta in hos er
andra och frossa i era hem...ett uppdukat julbord kanske man kan säga:) 



Detta blomarr. får väl vara en symbol för tomten eller Lucia...




En och annan Nisse kommer såklart att sättas fram innan julafton.





Nåt sånt här får det bli...
Hade tänkt mig lite granris också men insåg att
det inte var någon god ide att gå ut i skogen idag.


I skrivande stund är klockan 20.00 och jag tror att huset snart
startar och flyger iväg till...ja,vad vet jag? Blattnicksele i Västerbotten kanske.
Läste i tidningen att vi skulle få både dubbelstorm och skräckvindar...
låter ju olycksbådande så här inför första advent men
man måste ju ta till sig vad journalisterna skriver.
Jag menar vem vill drabbas av en skräckvind mitt i glöggen?



Apelviken i Varberg 14.36 idag...
en underbar sandstrand i vanliga fall för er som inte vet.



Christer fick hålla fast mig så jag kunde fota...
tror minsann det var dubbelstorm.

En fin kväll önskar jag er alla och lite extra till dig mamma.

Mördartornardokram från mig:)

11 kommentarer:

R´s sa...

Vilket vackert hem, och vilken otroligt vacker julpyntning du gjort. Och vimpeln passar in så fint. Jag är "borti" den gammeldags sorten och gillar också rött till jul. Blått och lila typ, får vara för mig.

kråke sa...

Vackra bilder:)) önskar dig en mysig kväll här
stormar det för fullt:))

Kram kråke

Anelma handarbetar sa...

Ett väldigt vackert bord!
Hoppas att ni har huset kvar på rätt plats och att stormen har mojnat.

Kram Birgit

Tina sa...

Vid Apelviken har jag ju solat, badat och raggat killar i tonåren!
Fint kök du har, pynta med blommor gillar jag. Snyggt och fräscht.
Trodde det var du på taket för en stund sedan men det var bara antennen som for i backen!! Hujedamig..

kramkram

Vardag och flärd sa...

Ett jättefint adventsarrangemang har du gjort, härligt med de vackra blommorna!
Här stormar det så vårt hus lyfter säkert och gör sällskap med ditt. Usch, jag tycker inte om det!
Kram Eva

Vita Falkens Lantliv sa...

Så fina blommor! Ja inte är det advents väder precis. Fy tusan riktigt otäckt emellanåt.

Kram Susanne

Norrfrids Eija sa...

Herrejösses, hoppas ni inte blåser bort nu! Vi kände blåsten igår, då även några glas i växthuset blåste sönder. Reparerade lite provisoriskt och snabbt för att få fortsätta med mina mosskapelser...
Gillar ditt okonventionella adventspynt, så vackert!
Eija

Vardag och flärd sa...

Svar: Du undrade om min adventsstake i fönstret - jag har köpt den i en billighetsaffär i Kungälv, 129 kr. Tyckte det var lagom pris.
Nu har stormen lagt sig betydligt så jag hoppas det är så hos dig också. När jag kom till jobbet i morse hade allt mitt adventspyntande blåst bort så jag har gått omkring och letat nu.
Kram Eva

Anonym sa...

Vad fint du har ,det är så vackert med blommorna och pärlorna.Tack för extra hälsningen från dig,det kan jag behöva efter ALLT som hänt här uppe i helgen ,vi får pratas vid i kväll. Kramen lilla ♥at.

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh vilket urläckert kök du har Annika!! Så smakfullt och vilken fint arrangemang i rött och vitt på bordet!!! mari.

Anonym sa...

Mycket smakfullt som vanligt,
Kramiz från Årby