Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

lördag 29 oktober 2011

Mattan växer fram


Ett snabbt inlägg innan invigning av växthus inkl middag och vin hos goda vänner.



Virkar och virkar och virkar av mattrasorna jag skrev om
i ett tidigare inlägg. Riktigt roligt men ganska tungt för händerna.



Virknålen är så grov, nr 10, så jag känner mig som om jag är 6 år igen
och hälsar på faster Wasty i Boliden och hon lär mig virka...
...ja, åtminstone långa nystan med virkade öglor:)
Tur att någon nån gång i tiden orkade lära oss.


Här är en bit av tapetprovet jag gnidade till mig,
tycker färgerna stämmer riktigt bra.
Blir det inte som jag tänkt så får det bli en utematta, vi får väl se.

Stor lördagskram från mig



6 kommentarer:

Tina sa...

Färgerna ser ut som om de kommit ur samma färgbad, snyggt och mustigt!
Mamma har gjort några sådana här mattor till mig, hon fick blåsor på fingrarna av jobbet!

kram

Anonym sa...

Lugna fina färger,kommer nog att passa in nu i höst tider.Kramen lilla ♥at.

Vardag och flärd sa...

Vilka underbara färger, mattan kommer att bli så behaglig!
Kram Eva

Black Iris sa...

Jättefina färger har du till din matta. Jag ser att du virkar en "rak" matta. Det har jag också funderat på. Jag har bara virkat runda hittills. Ja visst blir man lite trött i både armar och handleder men roligt är det och fort går det =))

Kram Maidi

Anelma handarbetar sa...

Ååh så fina saker du har på din blogg.
Mattan kommer att bli jättefin i alla fina höstfärger.
Hittade hit via virkpia.

Ha de gott. Kram

Anonym sa...

Va fin den mattan kommer bli!! Visst är det kul att handarbeta,tur man fick lära sig det säger jag som stickar som en blå för tillfället!! Ha en ssköön kväll..Kramis Gunillasljusglimtar..Gick ej kommentera försöker va anonym så får vi se..