Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

fredag 7 oktober 2011

Kattfötter och taggtråd


Vår snälla, glada men knasiga kattflicka Strumpan har lite konstigheter
för sig. Så fort man ska öppna ytterdörren så springer hon fram
och bara måste gosa med den rostiga rullen taggtråd som
jag hängt upp på en gammal kyrkbänk som står utanför.


Tycker det ser så otäckt ut när hennes pyttesmå
mjuka tassar hysteriskt trampar på allt det vassa och rostiga.




Knepigt va?
Men hon måste ju verkligen gilla det eftersom hon gör det
gång på gång. Har era husdjur exter för sig?
Hade varit kul att höra:)




Nu är min gamla hatthylla äntligen målad och uppsatt.
Den blev svartgrå till slut.


Har inte "pimpat" till något ännu,vet inte riktigt 
hur och vad som ska in,
 men så här ser det ut just nu  i alla fall.



Assvårt att få vettiga bilder, hallen är så liten och
ljuset faller väldigt taskigt för att kunna ge en rättvis bild.
Och ja, jag vet, trappan är apbrant, men ska man utnyttja alla
kvadratcentimeter så blir det lite okonventionella
lösningar ibland...men det gillar jag:)


Äntligen kan jag ta fram min hattask och
annat smått och gott som fyndats på loppis och auktioner.


Tyckte färgen blev helt okey,
den upplevs lite mer grå i verkligheten.


Ska låta den "hänga" in sig lite innan jag fixar till
hallen som jag vill ha den, tror jag måste flytta krokarna
lite också...men som sagt, får känna in mig först

Fick färgförslag på bla järnvitriolgrå och plommonlila,
när jag bad om tips på vilken färg hatthyllan skulle vara,
 de färgerna tar jag definitivt med mig till projekt friggebod.
Ska bygga frigg som utvändigt blir en minikopia av nya huset där
 jag och Christer ska ha vårt sovrum.
Måste få plats med alla när gamla huset ska rivas.


En riktigt god helgkram från mig

3 kommentarer:

Anonym sa...

En mjuk och len liten katt fot mot hård ,rostig taggtråd=kontraster.Vad fint det blev i hallen,vilken tjusig hatt du har på hyllan,kan du inte be Christer ta en bild på dig i den? Tror du blir söt i den.Kramen lilla Fideli♥♥♥

Unknown sa...

Hen si Goddagens!

Men vad fint det blev med den gråa tonen!
Dels kommer hyllan fram och det passar ju jättebra med beslagen!
High five!! :)

Jag tycker ni har en jättemysig hall...ombonat!

Visst är det helt galet med alla dyra symaskiner!
Varför ska det vara så mycket lullull på som man ändå aldrig använder för man förstår inte vad det är ens!
Nä, zickelizack å lite rakt..duger fint det!
Håller tummarna för att någon kommer ihåg vad du vill ha när du fyller år :)

Ha en härlig helg!
kram Hilla

Anonym sa...

Klok katt som ser det fina med rostig "klenoder"

Kram Årby