Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

måndag 10 oktober 2011

Den sista innan frosten?

Ryktet går om frost i veckan, så därför kanske detta blir
årets sista bukett. Inte lätt att få ihop nåt men
tycker ändå att gröna blad kan vara nog så fint. En salig blandning
av allt jag hittade runt om i trädgården och i skogskanten.


Ovanför hela härligheten skymtar nederdelen
av ett litet hörnskåp som min farfar Otto gjorde åt mig
när jag var liten. Det har hängt med länge...
tror det var hysteriskt knallblått från början och sen målade
jag det vitt på 80-talet. Har legat på vindar, i källarförråd
och i garage men nu är det uppsatt och målat i samma färg
som mitt "kontorsrum".  Bajsbrunt.


Fatet och bringaren hör inte ihop men tycker det passar fint till
min gamla kommod som också hängt med länge.
Den har också drabbats av märklig färgsättning under åren, värst
var nog när barnen var små i början av 90-talet,
då målade jag den i ljust chocklila, ha ha


Smög in en liten bukett i buketten,
regndroppskimrande hänglobelia, så tacksam blomma
bara den får vatten och lite näring.



Kunde inte låta bli att ta en liten tur till Röda korset idag.





Hittade ett gammalt hålslag, gissar på 40-talet.
10 kronor, mums säger jag bara:)




Sist men inte minst, måste bara tipsa er...

 
Helt underbara rosor gjorda av höstlöv.
Gå in här så kan du se hur man gör (inlägg från 4 oktober).
En bra blogg, 365 saker du kan slöjda, med många fräcka ideer.
Blev lite snopen när jag satt och kikade och hittade en beskrivning
på bokgömman jag har tillverkat och visat här tidigare.
I princip exakt som jag gjort:)  



Ha en god natt


Rosbilderna lånade från 365 saker du kan slöjda

4 kommentarer:

Unknown sa...

Tycker dom oxå passar förträffligt bra ihop dom där 3 superfina!


Å vilken idé med löven! Läckert!
Nästan snyggare än rosor faktiskt!

Ja, frost har vi redan här i Hälsingland!

Ha det gott!
kramar!

Anonym sa...

Har svårt att se att det är höstlöv,ursnyggt!!!
kram från Årby

Vintage House sa...

Hej
Fin fin bukett och fin kanna fat:)
hade aldrig sett att det var löv...
kul att du är med i min utlottning
kram
sandra

Anonym sa...

Vilken vacker höstbukett,vilka färger,Vilket tips om rosorna.Nu har du ju en grej till ,till ditt skrivbord,Höst kramar till mitt lilla ♥a