Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

tisdag 20 september 2011

Tänk positivt...suck


I går fick vi sätta in denna lilla goding i våran källare på gamla huset.
Avloppet har brakat ihop, antagligen gamla rör som attackerats av trädrötter.
Vart på vår hyfsat stora tomt (2400 kvm) vet ingen människa.
Kostnad för grävning, nya rör mm mm ca, tja 70 000 kr.
1,5 dl vatten som sakta stiger...tänk positivt.
Kanske kan anlägga en pool i källaren, eller mögelodling för nån
som gillar mögel...tjohoo


Varje timme måste någon ner och slå på pumpen eftersom flottören som
ska stoppa så motorn inte brinner ej funkar, nämen hallå va kuligt.
Upptäckte Christer sent igår kväll när han kom hem och körde igång
den, nu kan man alltså inte lämna tillbaka den eftersom den numera är
begagnad...trallalla och jippiiii.
Svårt att byta tio på kvällen, alternativet var att bli böta om källaren...ho ho.


Kände mig lite under ytan (hahahahaha) efter denna spännande händelse
så jag gick in och tog mig ett bad (man kan ju dö av skratt).
När jag var färdig, dragit ur proppen och duschat av mig så kliver
jag ut på ett golv som är täckt med vatten, jag vek mig dubbel av glädje.
Stopp i MITT avlopp också...så här kul finns inte på kartan.
TÄNK POSITIVT, NUUU

Ja ja blir till att handgräva ett provisoriskt litet avlopp över hela gräsmattan.
VÄGRAR betala 70 000 för nåt som snart ska rivas.
Knacka ur ett hål i betongen i källaren och sänka ner den lilla pumpen.
Under tiden måste någon varje timme kolla vattennivån...ska regna hela veckan.
Herregud det är ju som att ha ett spädbarn som ska ammas.

:))))))) Tänk positivt.

Vi kommer tvinga grabbarna att spela data hela nätterna, då kan dom
ju ända kolla pumpen.
DET är positiv...för dom.


Men idag blev jag glad igen för då fick jag paket,
Mina efterlängtade mormorskängor som jag köpt av Fredrik på
Freddes vita hem. Så jättegulliga.
Hänger just nu lite provisoriskt i mitt kök men ska hamna i min hall är
det tänkt, men det tar ett tag. återkommer med det.


Fina va?
Kolla lilla strumpan som luktar nere till vänster.



Charmiga tycker jag:)



Blev både förvånad och glad när jag hittade ett litet
extrapaket så här fint inslaget.



En liten prisma på ett pärlband med rosett.
Satte jag omedelbart på min orkidee som jag döpt till Bengt.



Tack Fredrik, detta var precis vad jag behövde
efter den minst sagt tråkiga gårdagen.



Kolla vad fin han blev, min lilla Bengt.



Kanske får förklara varför jag överhuvudtaget döper en blomma till Bengt.
Min pappa som avled i cancer för tio år sedan hette Bengt och när han fyllde
(rätta mig nu mamma om jag har fel) 50 år så fick han en orkidee av grannarna.
Pappa skulle fyllt 75 i år om han levat så den har några år på nacken.
Detta är en liten baby från den, och dessutom den allra första orkidee
jag ägt. Är så stolt över den och över hur länge den blommat nu, 
över en månad. Dom är verkligen vackra.



Nä, nu är det väl dags att kolla till pumpen...;)

Blöta pussar och kramar från mig

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men va tråkigt med såna missöden, skit utgifter, tänker på vårt nya avlopp förra året för en sådär 150 000 pix, inget fel på det gamla men kommunen godkände det inte. Ja ja du får väl ut och gräva och bygga lite muskler och bränna kalorier så får du ut nåt av det oxå. Puss o Kram Ulle

freddesvitahem sa...

Fy vad säger du. Inte roligt och läsa vad som skett hemma hos er. Verkligen tråkigt det händer så.
Roligt att hemliga paketet som kom med din beställning gjorde dig glad och fick dig på andra tankar.
Kramar om dig och hoppas du får en fin tisdagskväll.
KRAMIS

Anonym sa...

Men lilla gumman att ni inte blir tokig,tur att grabbarna kan ta pumpjobbet.Trodde först när jag såg dom vita vackra stövlarna att du tänkte ha på dig dom i källaren.Tur att dagen lystes upp av ditt paket,med överraskningen.Torra kramar till dig lilla ♥at

Anonym sa...

Vilken tur att du har ditt positiva humör ( varifrån kommer det?)Detta är bara för mycket. Tur att du har grabbarna,
Kram "moster"