Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

onsdag 14 september 2011

Skogsfynd

Det är inte bara på loppis man kan fynda, det går alldeles utmärkt
att hitta de mest häftiga saker ute i skogen också.



Här är ett exempel.

Var ute med SvampKatarina:) idag.
Vi sökte nya jaktmarker för att kanske hitta nåt.
Det blev som med en ketchupflaska,
först kom ingenting...sen kom ingenting...sen kom allt.

Det är rent ut sagt så jävla roligt att hitta svamp,
kröp som idioter på alla fyra.
Katarina skrek på mig: kom hit, kom hit...
Men fasen också, jag hittade ju själv överallt och hade fullt upp.
Till slut visste vi inte vart vi skulle vända oss, Katarina fick till och med ångest.
En jättekul svamptur blev det hur som helst.


Till middag blev det älgkött och stekta kantareller i
grädde och japansk soya.
Riktigt gott.



Passade på att göra ett fynd till i skogen, lite mosskuddar.
Ska fixa till nåt av dom imorgon.



Appropå fixa, har påbörjat ett till par pulsvärmare...
Gissar på att det blir 68 par innan vintern
om jag känner maniska mig rätt.

Glada skogskramar från mig



2 kommentarer:

freddesvitahem sa...

Hej kära.
Vad roligt att du tittat in hos mig och att du vill beställa ett par mormorskängor.
Kan du se ett par på vänster spalt?
Kan du tänka dig de?
Du kan emaila mig fredde73lindberg@hotmail.com så kan vi lösa hur vi ska göra.
Härligt med trattisar. De är verkligen goda och din gryta såg så smarrig ut.
Love it.
Kram

Anonym sa...

mumsig middag,visst är et roligt att plocka svamp,Siv o jag var i väg i dag på förmiddagen,men det är nog en vecka för tidigt,får göra nya försök senare.Kramar från fru Kantarell.....