Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

lördag 3 september 2011

Pigg lördag


Vaknade kl 9 i morse, hur kan detta komma sig,
kan man ju undra? Ligger mer än gärna och drar mig till
11-snåret när jag är ledig, så detta är unikt.
Jo, jag tänkte ta en lite "lättdipp" igår kväll runt 9-snåret,
men somnade in ordentligt, och min fine Christer väckte mig inte.
Tackar jag honom för idag, var precis vad jag behövde,
12 timmars sömn, underbart.
Har lite dåligt samvete gentemot sonen, hade lovat honom kvälls-
pannkakor:(. Såg imorse att han fixat dem själv.
När jag vaknade upp från min lilla tupplur så drog jag snabbt
iväg till Idalaboden, en secondhand som
Erikshjälpen driver. Ligger bara en kvart hemifrån.
Jippiiii, vad jag fyndade.




Det jag blev gladast över var denna gamla
trasmatta som jag hittade. Så fina färger i grönt och rostrött.
Kommer nog ha den framåt jul, då behöver jag
lite varmare färger i livet.
Priset? 100 kr
Kanske lite dyrt men med tanke på att någon lagt ner säkert
3-4 hela arbetsdagar och tänkt till med färgsättningen
så känner jag mig ändå väldigt nöjd.
Dessutom var den i jättebra skick.


Tycker färgerna går kanonbra ihop med min förtvivlat
inför hösten blommande million bells, men jag kan och vill
bara inte ha en sån vacker matta utomhus.


Inhandlade även detta,
flickjeanskjol, damspetskjol och en
krans av svarta fjädrar.

Visar framöver vad jag tänkt med detta.



Ett gäng med smycken för en tia styck blev det också




En gammaldags silverring med en stor bärnsten.


Ett udda örhänge i silver med skruvfäste.



Ett enkelt och skirt halsband med glaspärlor.



Ett trasigt halsband som har färgen blueberrymilk,
jag vet men numera kallas ljust plommonlila inte längre
för ljust plommonlila utan för...just det, blueberrymilk.
Sånt är väldigt viktigt har jag förstått:)
Vad jag ska med ett trasigt halsband till kommer att visa sig senare.

Pigga kramar från mig






1 kommentar:

Anonym sa...

NU har du ju både kjol o smycken till dina spets handskar o vita skor ,vad fin du ska vara när du trippar fram på din ny inköpta matta.Väntar med spänning på ditt nästa projekt!!!