Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

torsdag 8 september 2011

Hallå, nu är jag tillbaka



Har varit hos tösen nere i Ängelhom och grejat.
Blev en hel del städning medans hon var på bageripraktik under
onsdagen.En jätte gullig liten lägenhet på 24 kvadrat + pentry.



Här rensas det skor, inte lätt att skiljas från dem...minnen.

Vi hoppar över den tråkiga städningen och går direkt på slutresultatet.


Mysande framför favoritmöbeln, datan.


Nydiskat och rent.


Här kommer det att bakas i framtiden gissar jag.


Kanske det inte är så stort, men gulligt.
Ska ner igen på lördag efter ullaredsbesök,
fullt upp men då ska det fixas med annat än städ.
Återkommer med detta.


Till något helt annat.
Berättade att jag skulle göra ett par egenhändigt skapade
handledsvärmare. Sakta börjar dom växa fram, lite småpilligt
eftersom jag använder lite för tunna stickor, de
glider ur med jämna mellanrum, men det är smällar man får ta.


Här är de små underverken,
tycker att de är lite väl tråkiga och...grå.
Ska pimpa upp dem med lite pärlor och virka på en spets.
Återkommer med bilder så fort jag är färdig.
Får se hur det blir, bra hoppas jag.

Här en märklig men praktisk grunka som jag köpt på loppis för 1 kr.
En varvräknare, töntigt jag vet men skit bra till stickning
men även virkning.


På tal om virkning, här kommer några bilder på två tidigare
projekt som används dagligen.







Två jättebilligt inköpta fleeceplädar, 29 kr i Ullared.
Sidorna är kantade med langettstygn (http://www.fingerfarda.com/information/handarbete/stygn.html)  och i dem virkade jag en superenkel
spetskant. Man får vara noga bara med att allt ska kunna tvättas i samma
temeratur. Ett snabbt och billigt sätt att piffa upp en tygbit.
Eftersom kanten är handvirkad så ser det lite mer
påkostat ut. Skulle vilja ha tag på svart fleece med något vitt
kul tryck och virka på en svart spets, håller ögonen öppna.



Mudde blev överförtjust i filtarna och rekomenderar dem varmt.


Matte, jag vill mysa...nuuuu.



Man känner sig alltid älskad med en katt.

Kurrkramar från mig















1 kommentar:

Anonym sa...

Vad gullig lägenheten ser ut att vara.Där tycker jag att hon ska trivas bra,lite mys pys så blir det hem trevligt.Fina plädar du fixat till, du måste nog göra en åt Mudde också så han blir en ståndsmässig katt.En sån därana stickräknare har jag osså,har fått den av Carina i Laxå,hon gjorde sånna en gång i tiden.Regniga ,mjukkake kramar från mig♥♥