Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

onsdag 24 augusti 2011

Vad är egentligen skönhet?


Jobbade på ett äldreboende för dementa idag och passerade två små prilliga
damer som satt i en matsal och tittade på TV. Båda två hade fått hjälp av personalen
med att fixa till sina frisyrer, de satt så gulligt i varsin rullstol med hårrullar och
stora raggsockor på sig. De var var så där underbart rynkiga och skrynkliga i ansiktet och insjunkna runt tänderna som bara små gummor i 87-årsåldern kan vara.
Programmet de tittade på handlade om skönhetsoperationer, naturligtvis från USA.
Det var scilikon, botox och andra hemskheter. Man fick se före och efterbilder, de ena värre än det andra. Som vanligt såg de opererade ut som seriefigurer efteråt.
Jag ville bara pussa ihjäl tanterna när jag hörde vad de satt och pratade om.

Men herregud, va gö dom, verka ju inte klookt.
Så däär vill man vääl inte se ut?
Vi är allt bra mycke grannare, de skulle rå gubben sagt om han levde...
Sen skrattade dom båda två så dom nästan kiknade, trodde nästan
att de skulle dö.
Blev så glad av dessa små gummor, så skulle man va.


Förstår inte varför vi inte kan få bli gamla, nej, inte ens unga
människor duger längre.


Vet inte vad ni tycker men jag blir alldeles varm
när jag ser denna bilden.
Kan någon säga att dessa människor inte duger?



Och vem kan motstå denna skrynkliga samling?
Inte jag ialla fall.





Är det så här vi ska se ut?
Detta är en bild på en svensk känd bloggare, kan väl säga att det inte är jag.
Undrar vart gränsen går för sk skönhetsoperationer?
Undrar hur folk ser ut om 100 år?
Hade varit intressant att veta...




Eller näää, jag vill nog inte veta...



Så till något helt annat...

Äntligen har jag fått tag på små änglavingar.
Tänk att så lite gör mig så glad, fy faan vad jag är barnslig
...och gammal o rynkig på samma gång

Inköpta i Göteborg på Panduro.

Änglakram från mig





1 kommentar:

Anonym sa...

Håller fullständigt med dom gamla damerna,härligt med sån livssyn,bilden på det äldre paret är rent ljuvligt.Hoppas verkligen att det inte är du som sitter vid poolkanten,ser ut för djävlig!!! Du är nog lite barnslig,men det är bara charmigt,du bjuder ju på dig.Jag har också såna där änglavingar,tror jag fått dom av Amanda.Dom brukar flyga till olika platser i huset,just nu sitter dom i köket.En STOR barnslig kram till dig ,från din barnsliga mamma♥♥♥