Rapport till Vänfors

Rapport till Vänfors

måndag 29 augusti 2011

Seg dag idag


Idag känns det verkligen att hösten är här, blir lite frustrerad och
vet inte riktigt vad jag ska hitta på.
Har plockat fram lite garn och ska försöka göra ett par pulsvärmare.
Har inte hittat nåt mönster som jag vill ha så jag får väl hitta på ett eget.
Brukar ofta bli så när jag stickar, har liksom en förmåga att
ändra på mönstret, vill nog ha min egna stil.

Ser lite grått och trist ut, som denna dagen.
Vi får väl se vad det blir, kanske bara ankskit av alltihop:)


Något jag tycker om är instrument, helst då gamla.
Har lyckats samlat på mig två, lite fjuttigt kanske men de ska bli fler.
Är ju uppvuxen med folkmusik, fiol och nyckelharpa, så det är
på nåt vis speciellt för mig med instrument.
De är ju så otroligt vackra när man tittar närmare,
som små konstverk.









Min klarinett och min fiol.

Är ute efter en gammal trumpet, det hade varit nåt...
och ett dragspel kanske...en basfiol eller ett spikpiano 
eller en flygel...kyrkorgel, modell katedral...
finns det nån gräns?
hmm...

Imorgon ska jag ha riktigt kul.
Ska ut till Tjolöholm där de spelar in och har antikrundan.
Kanske man får se Knut Knutsson och grabbarna?


:)))))kram







2 kommentarer:

Bitte sa...

Tack för din fina hälsning hos mig och tack för att du vill vara med i min utlottning! :-)

Jag tycker också så mycket om instrument, jag håller med om att de är som konstverk. Vilket enormt arbete det måste ligga bakom. Jag är också på jakt efter en gammal trumpet :-).

Ha en fortsatt fin vecka!

Många kramar
Bitte

Anonym sa...

Var inte in nåt i går.Hade fullt upp med att måla data rummet.Kramen♥♥